مایکروسافت: کارمندان OpenAI را با همان دستمزد فعلی استخدام می‌کنیم


مایکروسافت: کارمندان OpenAI را با همان دستمزد فعلی استخدام می‌کنیم

مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری مایکروسافت گفته‌اند که کارمندان OpenAI را با حقوق و مزایای سابقشان استخدام خواهند کرد. کوین اسکات، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت، به کارمندان OpenAI که پس از اخراج ناگهانی سم آلتمن از سمت مدیرعامل، تهدید به...

مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری مایکروسافت گفته‌اند که کارمندان OpenAI را با حقوق و مزایای سابقشان استخدام خواهند کرد.
مایکروسافت: کارمندان OpenAI را با همان دستمزد فعلی استخدام می‌کنیم
کوین اسکات، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت، به کارمندان OpenAI که پس از اخراج ناگهانی سم آلتمن از سمت مدیرعامل، تهدید به استعفا کرده‌اند پیشنهاد استخدام با حقوق فعلی آن‌ها را داد.
اسکات در پستی در ایکس نوشت: «به همکارانم در OpenAI می‌گویم که ما درخواست شما را دیده‌ایم و تمایل شما را برای پیوستن به آلتمن در آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی جدید مایکروسافت ارزیابی می‌کنیم. بدانید که اگر نیاز باشد، نقشی در مایکروسافت خواهید داشت که با موقعیت شغلی سابق شما منطبق باشد و اهداف مایکروسافت را پیش ببرد.»
روز گذشته، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، گفت که آلتمن، گرگ براکمن و همکارانشان به‌عنوان بخشی از گروه تحقیقات هوش مصنوعی جدید به مایکروسافت می‌پیوندند.
بیش از ۷۴۰ کارمند OpenAI، نامه‌ای به هیئت‌مدیره‌ی شرکت نوشتند و تهدید کردند که اگر اعضا استعفا ندهند، به سرپرست سابقشان در مایکروسافت می‌پیوندند.
نادلا در مصاحبه‌ با CNBC گفت: «ما انتخاب کرده‌ایم که حتما با OpenAI همکاری کنیم و می‌خواهیم این کار را ادامه دهیم. به‌طور طبیعی این امر وابسته به این است که کارمندان OpenAI در آنجا بمانند یا به مایکروسافت بیایند. من از هر دو گزینه استقبال می‌کنم، اما چیزی که من زیر بار نخواهم رفت، متوقف کردن نوآوری است.»
هیئت‌مدیره‌ی OpenAI، جمعه‌ی گذشته آلتمن را به خاطر اختلافات قبلی و عدم صداقت کافی با اعضا اخراج کرد. پس از مذاکرات طولانی که به‌نظر می‌رسید آلتمن را ممکن بود دوباره در شرکت استخدام کند، در نهایت اِمِت شیِر، مدیرعامل سابق توییچ، به‌عنوان سرپرست موقت منصوب شد.
حالا جدیدترین گزارش‌ها می‌گویند که مذاکرات بین سم آلتمن و هیئت‌مدیره‌ی OpenAI بار دیگر آغاز شده است و شاید آلتمن به جایگاه شغلی قبلی‌اش برگردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!