بازگشت سم آلتمن به OpenAI منتفی شد؛ استعفای دسته‌جمعی کارمندان در راه است؟


بازگشت سم آلتمن به OpenAI منتفی شد؛ استعفای دسته‌جمعی کارمندان در راه است؟

ICTna.ir - رگولاتور مخابراتی ایالات متحده مجموعه ای از قوانین جدید را به تصویب رسانده که به آن اجازه می دهد ارائه دهندگان پهنای باند را که احساس می کند علیه مصرف کنندگان خاص تبعیض می کنند، مجازات کند. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری...

بازگشت سم آلتمن به OpenAI منتفی شد؛ استعفای دسته‌جمعی کارمندان در راه است؟
ICTna.ir - رگولاتور مخابراتی ایالات متحده مجموعه ای از قوانین جدید را به تصویب رسانده که به آن اجازه می دهد ارائه دهندگان پهنای باند را که احساس می کند علیه مصرف کنندگان خاص تبعیض می کنند، مجازات کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مانند بسیاری از ابتکارات مهندسی اجتماعی از بالا به پایین، اهداف سطحی قابل ستایش هستند، اما سؤالات بسیاری در مورد اجرای آن و پیامدهای ناخواسته احتمالی باقی می ماند. بدیهی ترین سوال هر زمان که "تبعیض" مطرح می شود این است که چگونه می توان چنین چیزی را تعیین و تصدیق کرد. تبعیض به ندرت بیان یا آشکار می شود، بنابراین شناسایی آن اغلب به مهندسی معکوس یک نتیجه ناپسند و نتیجه گیری از آن در نتیجه طراحی صریح متکی است.
قوانین «تبعیض دیجیتالی دسترسی» را به عنوان سیاست‌ها یا شیوه‌هایی که با مسائل واقعی امکان‌سنجی فنی یا اقتصادی توجیه نمی‌شوند، تعریف می‌کنند، که بر اساس سطح درآمد، نژاد، قومیت، دسترسی مصرف‌کنندگان به خدمات دسترسی به اینترنت پهن‌باند، متفاوت است. رنگ، مذهب یا ملیت در نظر گرفته شده است که چنین تأثیر متفاوتی داشته باشد. همانطور که قانون ایجاب می کند، FCC استدلال هایی را بررسی خواهد کرد که موانع قانونی تجاری مانع دسترسی برابر به خدمات پهنای باند در جوامع خاص می شود.
جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC در این خصوص گفت: دو سال پیش در چنین روزی، کنگره قانون زیرساخت دو حزبی را تصویب کرد. این قانون یک مقوله مهم و بزرگ است. حاکمیت 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد تا اطمینان حاصل شود که همه، در همه جا در ایالات متحده به پهنای باند دسترسی دارند. اما کنگره می دانست که بیش از این مجموعه از استقرار و ابتکارات مقرون به صرفه لازم است. به همین دلیل است که در بخش 60506 کنگره قانون زیرساخت دو حزبی به این آژانس دستور داد تا از تبعیض دیجیتالی جلوگیری و آن را از بین ببرد.
استارکس، کمیسیونر FCC هم گفت: ریشه‌کن کردن تبعیض دیجیتالی در هر کجا، افراد را در همه جا توانمند می‌سازد. این اقدامی است که بر نسل‌های آمریکایی تأثیر خواهد گذاشت و برای تضمین آینده‌ای عادلانه‌تر برای فردا تلاش خواهد کرد. من با افتخار به این مصوبه رای دادم.
حتی بر اساس استانداردهای FCC حزبی، این به وضوح یک ابتکار بسیار سیاسی است که به شدت تحت تأثیر یک برنامه مهندسی اجتماعی گسترده تر است. FCC پنج کمیسیونر دارد. سه نفر با حزب حاکم ملی (در بالا) و دو نفر با اپوزیسیون همسو هستند.
کمیسر کار گفت: کل رویکرد دولت بایدن به اینترنت را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: کنترل. می‌توانید آن را با فراخوان دولت بایدن برای قانون‌گذاری اینترنت به سبک ابزاری Title II مشاهده کنید. اقدامی که دو تن از وکلای عمومی سابق پرزیدنت اوباما آن را گسترش عظیم و دگرگون‌کننده قدرت دولت بر اینترنت توصیف کردند.
جاناتان اسپالتر، مدیرعامل سازمان تجارت پهنای باند ایالات متحده USTelecom، گفت: ارائه دهندگان پهنای باند آمریکا هر روز برای اتصال و خدمت به همه جوامع کار می کنند. زمانی که تمرکز عمده ما باید بر بستن شکاف دیجیتال و ایجاد انگیزه برای استقرار باشد، کمیسیون در عوض گام‌های بیش از حد مزاحم، غیرقابل اجرا مبهم و در نهایت مضر در جهت اشتباه برمی‌دارد. متأسفانه، این دستور برخلاف آنچه کنگره با قانون زیرساخت برای تسهیل دسترسی برابر در نظر گرفته بود، است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...