دسترسی برخی کاربران به مسیریاب «ویز» بدون فیلترشکن؛ ویز رفع فیلتر شد؟


دسترسی برخی کاربران به مسیریاب «ویز» بدون فیلترشکن؛ ویز رفع فیلتر شد؟

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در سومین نشست هم‌اندیشی با اعضای انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی اظهار امیدواری کرد تا با تعیین کارگزاری برای انجام برخی از فعالیت‌های اینماد برخی از مشکلاتی که در ارائه این سرویس به کاربران و کسب و کارها وجود...

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در سومین نشست هم‌اندیشی با اعضای انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی اظهار امیدواری کرد تا با تعیین کارگزاری برای انجام برخی از فعالیت‌های اینماد برخی از مشکلاتی که در ارائه این سرویس به کاربران و کسب و کارها وجود دارد برطرف شود.
دسترسی برخی کاربران به مسیریاب «ویز» بدون فیلترشکن؛ ویز رفع فیلتر شد؟
در این نشست عملکرد سه‌ماهه انجمن مطرح و برنامه سه ماه آینده نیز ارائه شد. همچنین از امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز دعوت شد تا به پرسش‌های اعضای انجمن پاسخ دهد.
امین کلاهدوزان در این نشست تاکید کرد: بدنه دولت برای سرویس‌دهی به مردم طراحی نشده است. دولت‌ها همواره در عملیات اجرایی ضعیف عمل می‌کنند. زمانی صدور اینماد بی‌ستاره را آزمایشی در اختیار پرداخت‌یارها قرار دادیم که نتیجه موفقیت آمیز بود. اکنون نیز فراخوان برای کارگزار داده‌ایم. با ورود اپراتورها مشکلات پشتیبانی و پاسخگویی تاحدود زیادی رفع خواهد شد.
او افزود: ما نباید سامانه داری کنیم. باید فقط نظارت کنیم. روزانه ۵۰۰ تیکت جدید برروی اینماد ثبت می‌شود. ۲۱۳ هزار اینماد صادر شده است. از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ هزار اینماد جدید صادر شده است. از شهریور که سامانه تغییراتی داشت مشکلاتی در زمینه UXداشتیم. بسیاری از افراد نمی‌دانند مدارک را در کدام قسمت سایت باید آپلود کنند.
کلاهدوزان گفت: بسیاری از شکایات در زمینه تمدیدهای اینماد است. ۲ ماه به تمدید ای‌نمادها اضافه شده است. مشکل دیگر تعلیق‌هاست. یک مورد جنجالی داشتیم که اسفند سال گذشته به او اخطار دادیم که اینماد تعلیق خواهد شد. ای‌نماد خرداد تعلیق شده و درگاه آبان قطع شد. این شرکت ۸ ماه فرصت داشت مراجعه کرده و رفع تعلیق کند.
تجمیع نهادهای نظارتی
کلاهدوزان گفت: اینماد مزایای بسیاری دارد. یکی از آنها تجمیع نهادهای نظارتی است. ۳۵ نهاد نظارتی در یک درگاه با کسب‌وکارها سروکار دارند.
کلاهدوزان گفت: قرار است تعداد نهادهای نظارتی در ای‌نماد افزایش یابد. مثلا وزارت بهداشت با ای‌نماد همکاری می‌کند و به فروشگاه‌های آنلاین تاکید دارد که غذای فاسد نفروشند. ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اینماد همکاری داشته و فروشگاه‌های اینترنتی نباید کالای قاچاقی عرضه کنند. ای‌نماد توازن اطلاعات بین خریدار و فروشندگان ایجاد کرده است. طبق آمار پلیس فتا، اختلاف معناداری میان مراجعه به پلیس فتا دررابطه با سایت‌هایی که ای‌نماد ندارند با سایت‌هایی که آن‌را دریافت کرده‌اند وجود دارد.
او افزود: اینماد بازدارندگی دارد تا فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی تخلف نکنند. مثلا اگر سایتی ۱۰ سال مجوز اینماد داشته باشد، بیشتر مورد اعتماد مشتریان است تا سایتی که دوماه است آن‌را دریافت کرده است.
کلاهدوزان با اشاره به استفاده از امضای الکترونیکی در زیرساخت شبکه بانکی کشور گفت: دیروز اتفاق مثبتی رخ داد و بعد از ۱۳ سال قرار شد برای بانک‌ها نیز از خدمات امضای الکترونیکی استفاده‌کنند. در حوزه تدارکات الکترونیکی ستاد ۶۵۰ همت گردش مالی داریم. ۶۰۰ هزار عضو از بخش خصوصی در این حوزه داریم.
او در مورد مشکلات اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی گفت: در کشور اتحادیه‌ای داریم به نام اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و قوانین نظام صنفی. این قانون اختیاراتی در حد مجلس و هیات دولت دارد. ۶ هزار عضو دارد که ۳ هزار عضو آن وجود خارجی ندارند. مابقی نیز با کسب‌وکارهای اینترنتی هیچ ارتباطی ندارند. باید اتحادیه تشکیل دهید. شرکت‌های پخش وزارت صنایع موفق شدند چراکه با اتحادیه نظام صنفی با تعامل بالایی داشتند.
سومین نشست سه ماهه
نوید معافیان، عضو هیات مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی اجرای برنامه را برعهده داشت و گزارش عملکرد سه ماهه را ارائه کرد. او گفت: این نشست، سومین دوره نشست سه ماهه انجمن صنفی است. به رسم جدید، هرسه ماه یکبار رویدادی با حضور اعضا برگزار و گزارش عملکرد سه ماهه را ارائه می‌کنیم.
خدمات ویژه کسب‌وکارها
معافیان افزود: قرار است کسب‌وکارها و مجموعه‌های مختلف به ما خدمات ویژه ارائه کنند که در خارج از انجمن این خدمات در اختیار اعضا قرار نمی‌گیرد. صفحه همراهان در سایت در دسترس قرار گرفته است. البته تنها دوهفته است که این صفحه ایجاد شده و در آینده نزدیک خدمات در آن در دسترس همگان خواهد بود.
او گفت: با پابلیکا تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم. می‌توانید با این رسانه مصاحبه کنید. با تامین سلامت مذاکره کرده‌ایم و خدمات دندانپزشکی هم به صورت اقساطی و هم با قیمت مصوب روز به اعضا ارائه می‌دهند. البته هنوز تفاهم‌نامه منعقد نشده اما تاییدیه اولیه را گرفته‌ایم. آقای قنبری در هوشمند پویش نیز قرار است خدمات اقساطی به اعضا در زمینه فروش انواع لوازم خانگی و کامپیوتری ارائه کند. همراهان سایت نیز به اعضا خدمات ویژه عرضه می‌کند.
تشکیل کمیسیون آموزش
به گفته معافیان کمیسیون آموزش نیز تشکیل شده اما هنوز کمیته و هیات مدیره آن ایجاد نشده است. قرار است به زودی تا پایان سال برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مناسب ارائه شود. او افزود: تیرماه از اعضا نظرسنجی کردیم و مشخص شد نیاز اصلی دوره‌های آموزشی تخصصی است.
معافیان گفت: تشکیل اتحادیه دغدغه همه اعضا است. با اتاق بازرگانی در جلسه‌ای مذاکراتی انجام شده و به وزرات صمت نیز اصرار کردیم تا انتخابات شکل گرفته و اتحادیه ایجاد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟