زارع‌پور: پیشرفت پروژه فیبرنوری طبق برنامه است


عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در واکنش به برخی انتقادها در مورد پوشش فیبر نوری گفت: کارهای لازم طبق برنامه جلو می‌رود و شهر به شهر در حال افتتاح شبکه‌های فیبر نوری هستیم. عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به برخی...

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در واکنش به برخی انتقادها در مورد پوشش فیبر نوری گفت: کارهای لازم طبق برنامه جلو می‌رود و شهر به شهر در حال افتتاح شبکه‌های فیبر نوری هستیم.
زارع‌پور: پیشرفت پروژه فیبرنوری طبق برنامه است
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به برخی انتقادات در مورد میزان پیشروی پروژه فیبر نوری، اظهار داشت: دو سال نیست که این پروژه به شکل عملیاتی شروع شده و کمتر از یکسال از آغاز آن می‌گذرد علاوه بر آن اجرایی این پروژه طبق برنامه حدود ۲۱ درصد باید باشد که تقریبا ۱۹ درصد پیشرفت داشته است.
وزیر ارتباطات یادآور شد: طبق برنامه زمان‌بندی جلو می‌رویم و ان‌شاءالله تا آخر سال هم به ۸ میلیون کاربر خواهیم رسید.
وی با بیان انتقاد برخی رسانه‌‌ها درمورد پوشش فیبر نوری افزود: این رسانه‌ها گسترش فیبر نوری را از سال ۱۳۹۹ در نظر گرفتند که بنده در آن زمان مسئولیتی در این رابطه نداشتم. نوشته‌اند بعد از ۴۳ ماه پیشرفت پروژه فیبر نوری ۱۸ درصد بوده است و چگونه می‌خواهند طی یکی دو سال آینده این کار به اتمام برسد.
وزیر ارتباطات به تشریح دیگر جزئیاتی از این پروژه پرداخت و افزود: زمان‌بندی اجرای این پروژه تا سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده ولی تلاش ما این است که ان‌شاءالله آن را تا آخر دولت به نتیجه برسانیم. الان هم کارهای لازم طبق برنامه جلو می‌رود و شهر به شهر در حال افتتاح شبکه‌های فیبر نوری هستیم.
زارع‌پور به بازدید کارکنان رسانه مطرح کننده این انتقاد از افتتاح یکی راه اندازی فیبرنوری در شهر ساوه خبر داد و افزود: روزهای گذشته در شهر ساوه بودم و سرعت «۸۰۰ مگابیت در ثانیه» به خانه مردم رسید که بی‌سابقه است. چنین اعداد و ارقامی‌در کشور نداشته‌ایم و ان‌شاءالله در آینده هم در همین بستر می‌شود سرعـت‌های بیشتری به مردم داد.
وی گفت: به هر حال نباید حاشیه درست کنند اتفاقا همان رسانه منتقد را دعوت کردیم به ساوه و خودشان سرعت اینترنت را دیدند و قرار شد گزارشی تبیینی منتشر کنند و امیدوار هستیم این کار را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی