تصاویر اولین خودروی برقی شیائومی منتشر شد


شرکت شیائومی که یکی از تولیدکننده‌های مهم تلفن همراه به شمار می‌رود تصاویری را از نخستین خودروی الکتریکی‌اش را ارایه کرده که یک خودروی سدان با پنج سرنشین و با سقف شیشه‌ای است. تصاویری که در آرشیو وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده...

شرکت شیائومی که یکی از تولیدکننده‌های مهم تلفن همراه به شمار می‌رود تصاویری را از نخستین خودروی الکتریکی‌اش را ارایه کرده که یک خودروی سدان با پنج سرنشین و با سقف شیشه‌ای است.
تصاویر اولین خودروی برقی شیائومی منتشر شد
تصاویری که در آرشیو وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو با نام Beijing Xiaomi SU7 و توسط یک شرکت دولتی تولید می‌شود.
این خودرو با بدنه براق از امکان نصب فناوری لیدار را در بالای شیشه جلو برای کمک به رانندگی برخوردار است و حداکثر سرعت آن ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت و وزن آن ۲.۶۶ تن است.
خودروهای چینی ملزم به ثبت مدل‌های جدید خود در سایت وزارت فناوری چین هستند و محصولاتی که تایید اولیه را دریافت کرده باشند برای بازخورد در کاتالوگی که دولت منتشر می‌کند، در معرض قضاوت و نظر قرار می‌گیرند.
تصاویر اولین خودروی برقی شیائومی منتشر شد
انتشار این اطلاعات لزوما با جدول زمانی تولید مطابقت ندارد. شیائومی قبلا گفته بود که خودروی برقی این شرکت نیمه اول سال ۲۰۲۴ به طور رسمی عرضه می‌شود.
طی سال‌های اخیر شرکتهای تکنولوژی چین به ساخت خودروی برقی علاقه‌مند شده‌اند از جمله آنها می‌توان به شرکت هواوی اشاره کرد.
شرکت هنگ‌کنگی فاکسان که تولید کننده اصلی آیفون در جهان به شمار می‌رود و بخش مهمی از تولیداتش را در چین انجام می‌دهد هم اعلام کرده به زودی به صنعت خودروهای الکتریکی قدم می‌گذارد.
تصاویر اولین خودروی برقی شیائومی منتشر شد
شیائومی در طی سالها نشان داده که به دنبال ایجاد یک اکوسیستم از مجموعه محصولات مصرفی تکنولوژی است. این شرکت اخیرا سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم خانگی خود را به شکلی تغییر داده تا در آینده خودروهای برقی را نیز شامل شود و به یک سیستم کنترل یکپارچه تبدیل شود.
بازار خودروهای چین هم اکنون در اختیار شرکت BYD قرار داردو شرکتهایی چون Li Auto و جیلی و همچنین برند لوکس Zeekr هم بخشی از این بازار خودروهای الکتریکی را در اختیار قرار گرفته‌اند. در کنار این شرکت ولکس واگن هم Xpeng هم به نبال ساخت مدل‌های ارزان‌قیمت در چین هستند.
از سوی دیگر کاهش قیمتی که تسلا روی خودروهای خود انجام داده باعث پیروی سایر رقبا شده و همین به چالش‌های این صنعت دامن زده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا