مدیرعامل گوگل: اثرگذاری هوش مصنوعی مثل تغییرات اقلیمی است


مدیرعامل گوگل: اثرگذاری هوش مصنوعی مثل تغییرات اقلیمی است

به گفته‌ی سوندار پیچای، هوش مصنوعی مانند تغییرات اقلیمی تمامی مردم دنیا را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و همه‌ی کشورها نسبت به کنترل آن مسئول‌اند. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، با اشاره به رشد جهانی روزافزون هوش مصنوعی، آن را به تغییرات اقلیمی...

به گفته‌ی سوندار پیچای، هوش مصنوعی مانند تغییرات اقلیمی تمامی مردم دنیا را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و همه‌ی کشورها نسبت به کنترل آن مسئول‌اند.
مدیرعامل گوگل: اثرگذاری هوش مصنوعی مثل تغییرات اقلیمی است
سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، با اشاره به رشد جهانی روزافزون هوش مصنوعی، آن را به تغییرات اقلیمی تشبیه کرد و گفت که مردم سراسر کره‌ی زمین در مسئولیت ایجاد اقدامات ایمنی لازم با یکدیگر سهیم‌اند.
به گزارش CNBC، در اجلاس مدیران عامل سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسیفیک (APEC) که روز پنجشنبه در سان فرانسیسکو برگزار شد، امیلی چانگ، خبرنگار بلومبرگ، از پیچای درباره‌ی چگونگی رسیدن به یک اجماع جهانی نسبت به «مقررات هوشمند برای هوش مصنوعی» پرسید.
پیچای گفت که هوش مصنوعی «تکثیر می‌شود» و «پیشرفت‌های هوش مصنوعی به همه‌ی کشورها خواهد رسید و طبیعتاً نوعی از فناوری است که فکر نمی‌کنم برایش امنیت یک‌جانبه‌ای وجود داشته باشد.»
مدیرعامل آلفابت در ادامه خاطرنشان کرد که اگر روزی هوش مصنوعی در یک کشور مشکل ایجاد کند، آن مشکل می‌تواند به دیگر کشورها نیز گسترش یابد؛ در نتیجه امکان تحت قاعده درآوردن آن به‌صورت محلی ممکن نیست.
سوندار پیچای گفت: «از برخی جهات، هوش مصنوعی شبیه به تغییرات اقلیمی و این سیاره‌ است.» او ادامه داد: «ما همه یک سیاره‌ی مشترک داریم. به نظر من این موضوع برای هوش مصنوعی نیز صدق می‌کند.» مدیرعامل گوگل گفت به همین دلیل است که «باید ساخت چارچوب‌ها در سطح جهانی آغاز شود.»
مدیرعامل غول موتور جست‌وجو گفت که نشانه‌هایی از پیشرفت برای گفت‌و‌گوها درباره‌ی ایجاد ساختار‌های لازم برای هوش مصنوعی می‌بیند؛ از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نشست سران G7 در اوایل سال جاری اشاره کرد.
همچنین هفته‌ی گذشته چهارشنبه ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی‌ جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، متعهد شدند گفت‌و‌گوهایی را پیرامون موضوع هوش مصنوعی آغاز کنند.
این اولین بار نیست که سوندار پیچای درباره‌ی خطرات احتمالی هوش مصنوعی در آینده و لزوم همکاری جهانی برای کنترل آن صحبت می‌کند. پیش از این، او در مصاحبه با شبکه‌ی CBS، ضمن اشاره به آماده نبودن جامعه برای پیشرفت‌های فوق‌سریع هوش مصنوعی، گفته بود که ایجاد اقدامات حفاظتی «وظیفه‌ی یک شرکت نیست.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساناز جلیلی کیست؛ چرا در ترکیه خودکشی کرد