کاربران تیک تاک از حجم تبلیغات به ستوه آمده‌اند


کاربران تیک تاک از حجم تبلیغات به ستوه آمده‌اند

تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک می‌گویند که حجم زیاد تبلیغات، این اپلیکیشن را برایشان به ویران‌شهر تبدیل کرده است. در‌حالی‌که اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ فروشگاهش را از فید صفحه‌ی اصلی حذف کرد، تیک‌تاک اوایل سال جاری TikTok Shop را به‌همراه...

تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک می‌گویند که حجم زیاد تبلیغات، این اپلیکیشن را برایشان به ویران‌شهر تبدیل کرده است.
کاربران تیک تاک از حجم تبلیغات به ستوه آمده‌اند
در‌حالی‌که اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ فروشگاهش را از فید صفحه‌ی اصلی حذف کرد، تیک‌تاک اوایل سال جاری TikTok Shop را به‌همراه برنامه‌ای دیگر برای تولیدکنندگان محتوا در‌دسترس قرار داد.
اکنون تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک زبان به شکایت گشوده‌اند؛ زیرا معتقدند این برنامه محتوای اسپانسری بیشتری از گذشته نمایش می‌دهد و باعث می‌شود احساس کنند که فضای برنامه به‌نوعی پادآرمان‌شهری شده است.
گریس براسل، تیک‌تاکر مشهور با بیش از ۵۰۰ هزار نفر دنبال‌کننده، در ویدئویی می‌گوید: «تیک‌تاک به ‌دلیل تبلیغات فزاینده‌ی تیک‌تاک شاپ و ویدئوهای NPC که اخیراً رواج پیدا کرده‌اند، به‌گونه‌ای تغییر کرده است که انگار حاصل ازدواج SHEIN و علی‌اکسپرس است!»
تبلیغات در فروشگاه داخلی تیک‌تاک بسیار افزایش پیدا کرده است
ویدئوهای NPC یا Non Playable Character محتوایی هستند که در آن‌ها اینفلوئنسرها در استریم‌های زنده‌ی ویدئویی مجموعه‌ای از اقدامات رباتیک را انجام می‌دهند و در ازای آن هدایای دیجیتالی دریافت می‌کنند.
براسل در ویدئو خود می‌گوید: «لینک‌ها همه‌جا به‌چشم می‌خورند و صدها آگهی دیده می‌شود. چرا باید دخترهای ۱۷ ساله سعی کنند چراغ حلقه‌ای ۳۲ سنتی به من بفروشند؟»
فروردین سال جاری، تیک‌تاک فروشگاه اختصاصی و اپلیکیشنی وابسته به خود را برای تولیدکنندگان محتوای آمریکایی رونمایی کرد تا از محصولاتی که در این برنامه می‌فروشند، کمیسیون دریافت کنند.
هنوز مشخص نیست که آیا معرفی تیک‌تاک شاپ موجب افزایش محتوای اسپانسری در این پلتفرم شده است یا خیر. با‌این‌حال، به‌گزارش اینسایدر و طبق تجزیه‌و‌تحلیلی که دو خبرنگار این مجله انجام داده‌اند، محتوای تبلیغاتی به‌صورت پیوسته راه خود را به فیدهای مردم باز می‌کنند.
هر‌یک از این دو خبرنگار ۵۰۰ ویدئو را در تیک‌تاک تماشا کردند. یکی از آن‌ها متوجه شد که حدود ۷۲ درصد آن‌ها ویدئوهای معمولی و حدود ۲۸ درصد تبلیغاتی بودند. دیگری دریافت که ۶۴ درصد از محتواها ویدئوهای عادی و ۳۶ درصد مربوط به محصولات مختلف بودند.
تقریبا ۳۰ درصد از ویدئوهای به‌نمایش‌درآمده در تیک‌تاک تبلیغاتی هستند
مایل تیلور، تیک‌تاکری نه‌چندان مشهور با حدود ۱۴٬۰۰۰ نفر دنبال‌کننده، دو ماه پیش در یکی از ویدئوهایش گفت: «کاش تیک‌تاک از نمایش محتوای مرتبط با فروشگاه خود دست بردارد و بیشتر ویدئوهای دلخواهم را نشان دهد.»
تیلور در ویدیویش می‌گوید: «به این ایده احترام می‌گذارم. تبلیغات فرصت مناسبی برای بسیاری از افراد فراهم می‌کند؛ با‌این‌حال، تیک‌تاک هم بهتر است دست از نمایش بی‌وقفه‌ی این ویدئوها به من بردارد. این اقدامات به‌معنای واقعی کلمه تمام ویدئوهایی که تماشا می‌کنم، تحت‌تأثیر قرار داده است.»
حساب کاربری Autumn Accord نیز که بیش از ۱۵۰ هزار دنبال‌کننده دارد، شهریورماه در یکی از ویدئوهایش گفت که فروشگاه تیک‌تاک دیگر آزاردهنده شده است و او باور ندارد که نظرات مردم درباره‌ی محتوای اسپانسری چندان هم بی‌طرفانه باشد.
آکورد در توضیح ویدئو گفت: «این روزها احساس می‌کنم دارم در تبلیغات بیش‌از‌حد غرق می‌شوم. وقتی اینستاگرام به همین شیوه شروع به تبلیغ صفحات فروشگاهی کرد، آن را ترک کردم؛ اما حالا تیک‌تاک نیز همان راه را می‌رود».
اینسایدر پیش‌تر گزارش داده بود که اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ به امید مطرح‌کردن خود به‌عنوان بازیگر پیشرو در صنعت تجارت اجتماعی، برنامه‌ی بازاریابی وابسته‌ای را رونمایی کرد.
تجارت اجتماعی شیوه‌ی جدید فروش است که در چین بسیار گسترده شده و در ایالات متحده نیز روندی صعودی دارد. اینستاگرام در اواخر سال ۲۰۲۲ آزمایش فید بدون تب Shop را شروع کرد و در‌نهایت، در سال ۲۰۲۳ آن را به‌کلی حذف کرد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مشکل صفحه سبز گوشی در آیفون و اندروید چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟