طراحان سابق اپل دست‌به‌کار شدند؛ رونمایی وب‌کم کوچکی که ویدیوی 4K ضبط می‌کند


طراحان سابق اپل دست‌به‌کار شدند؛ رونمایی وب‌کم کوچکی که ویدیوی 4K ضبط می‌کند

شرکت اوپال که توسط طراحان اسبق اپل و بیتس تأسیس شده، وب‌کم جدیدی معرفی کرده است که می‌تواند ویدیوی 4K ضبط کند. اوپال، شرکتی که توسط طراحان سابق اپل و بیتس و با حمایت سرمایه‌گذارانی مانند مارکز برونلی (ملقب‌به MKBHD) بنیان‌گذاری شد،...

شرکت اوپال که توسط طراحان اسبق اپل و بیتس تأسیس شده، وب‌کم جدیدی معرفی کرده است که می‌تواند ویدیوی 4K ضبط کند.
طراحان سابق اپل دست‌به‌کار شدند؛ رونمایی وب‌کم کوچکی که ویدیوی 4K ضبط می‌کند
اوپال، شرکتی که توسط طراحان سابق اپل و بیتس و با حمایت سرمایه‌گذارانی مانند مارکز برونلی (ملقب‌به MKBHD) بنیان‌گذاری شد، جدیدترین وب‌کم خود را معرفی کرد. قیمت وب کم جدید اوپال Tadpole حدود ۱۷۵ دلار است. این دستگاه روی قابل‌حمل‌بودن و تصویربرداری 4K تمرکز دارد و برای استفاده در هر مکانی طراحی شده است.
اوپال کار خود را با وب‌کم C1 آغاز کرد که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. اوپال C1 وعده داده بود که کیفیتی شبیه به دوربین‌های DSLR را به وب‌کمی 4K می‌آورد. این وب‌کم درآن زمان بازخوردهای خوبی دریافت کرد اما به‌خاطر قیمت ۳۰۰ دلاری‌اش (که در نهایت به ۲۵۰ دلار کاهش یافت) مورد انتقاد قرار گرفت.
بر اساس اطلاعات رسمی وب‌کم جدید اوپال کیفیت تصویر بهتری نسبت به C1 دارد. این دوربین از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX582 با دیافراگم f/ 1.8 بهره می‌برد.
طراحان سابق اپل دست‌به‌کار شدند؛ رونمایی وب‌کم کوچکی که ویدیوی 4K ضبط می‌کند
اوپال Tadpole کوچک‌ترین وب‌کم جهان است که تاکنون ساخته شده (اندازه‌ی آن ۱٫۲ اینچ مربع و وزنش ۴۵ گرم است). این طراحی مخصوصاً روی کار با لپ تاپ متمرکز است. همچنین این محصول دارای یک برش داخلی به سبک گیره است که بدون نیاز به نصب دوربین روی نمایشگر لپ‌تاپ قرار می‌گیرد.
اوپال Tadpole دارای یک کابل USB-C است که می‌تواند در صورت عدم استفاده، به‌عنوان بند نیز عمل کند.
از نظر کیفیت صدا، اوپال می‌گوید که وب‌کم جدیدش دارای میکروفون مبتنی بر هوش مصنوعی است و می‌تواند تنها صدایی را ضبط کند که دوربین می‌تواند ببیند، نویز پس‌زمینه و دیگر صداهای ناخواسته را نیز فیلتر می‌کند.
یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این دستگاهِ مجهزبه لرزشگیر اپتیکال، Tap to Mute است. پورت USB-C این دوربین دارای یک سنسور لمسی داخلی است که می‌تواند در حین تماس تصویری با یک ضربه، صدای شما را قطع یا وصل کند.
اوپال Tadpole از حسگر تصویر قدرتمندی بهره می‌برد، اما احتمالاً تنها برای لپ‌تاپ یا آیپد می‌توان از آن استفاده کرد. گیره‌ی پشتی این وبکم به اندازه‌ای نیست که بتوان آن را به بالای دستگاه‌های بزرگ متصل کرد. این محدودیت باعث کاهش قابل توجه مشتریان اوپال خواهد شد. همین حالا افراد کمی حاضرند ۱۷۵ دلار برای یک وب‌کم اختصاصی هزینه کنند، چه برسد به یک وب‌کم که تنها با لپ‌تاپ می‌توان از آن استفاده کرد.
ویژگی دیگر این وب‌کم Continuity Camera نام دارد که مربوط‌به اپل است و به شما اجازه می‌دهد از گوشی آیفون خود به عنوان وب‌کم برای لپ تاپ مک بوک و آی مک خود استفاده کنید. این شرکت حتی یک پایه‌ی اختصاصی به صورت جداگانه می‌فروشد که به شما اجازه می‌دهد آیفون را به بالای مک‌بوک خود متصل کنید.
اوپال Tadpole از امروز با قیمت ۱۷۵ دلار از وب‌سایت این شرکت قابل سفارش است و در رنگ‌های مشکی یا سفید در دسترس قرار می‌گیرد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟