امیرعبداللهیان از تاثیر اشتراکات تمدنی و فرهنگی در گسترش روابط ایران و تاجیکستان سخن گفت + عکس


امیرعبداللهیان از تاثیر اشتراکات تمدنی و فرهنگی در گسترش روابط ایران و تاجیکستان سخن گفت + عکس

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اشتراکات تمدنی، زبانی، فرهنگی و مذهبی میان ایران و تاجیکستان می‌تواند شتاب‌دهنده‌ توسعه‌ی مناسبات بین دو کشور باشد.

به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به سفر روز گذشته رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان و دیدار او با مقامات ارشد این کشور همسایه، در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت:در جریان سفر رئیس‌جمهور به تاجیکستان ۱۸ سند همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری، فناوری، هنری، ترانزیت و انرژی به امضا رسید. بر لزوم توقف فوری جنایات صهیونیست‌ها در غزه نیز تاکید شد. اشتراکات تمدنی، زبانی، فرهنگی و مذهبی میان ایران و تاجیکستان می‌تواند شتاب‌دهنده‌ توسعه‌ مناسبات دو کشور باشد.

در جریان سفر رئیس‌جمهور به تاجیکستان ۱۸سند همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری، فناوری، هنری، ترانزیت و انرژی به امضا رسید.
بر لزوم توقف فوری جنایات صهیونیست‌ها در غزه نیز تاکید شد.
اشتراکات تمدنی، زبانی، فرهنگی و مذهبی میان 🇹🇯و🇮🇷 می‌تواند شتاب‌دهنده‌ی توسعه‌ی مناسبات دو کشور باشد. pic.twitter.com/UIF6WPmJZT

— H.Amirabdollahian امیرعبداللهیان (@Amirabdolahian) November 9, 2023
روز گذشته در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به دوشنبه ، روسای جمهور و مقامات عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان یک بیانیه مشترک و ۱۸ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
در مراسم امضای اسناد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان، سید ابراهیم رئیسی و "امامعلی رحمان" بیانیه مشترک تعمیق روابط راهبردی و بلندمدت دوجانبه را به امضا رساندند.
یادداشت تفاهم نقشه راه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بلندمدت برای سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰، لغو رویداد، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، حمل و نقل و ترانزیت، مدیریت بحران، ایجاد منطقه آزاد مشترک، فرهنگ و هنر، آموزش عالی، تحقیقات فناوری و نوآوری، خدمات پستی، امور ورزشی و خواهر خوانندگی میان شهرهای یزد و خجند تاجیکستان از جمله اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان بود که توسط مقامات دو کشور به امضا رسید.
این اسناد همکاری میان وزیران امور خارجه، نیرو و فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران با وزرای رشد اقتصاد، فرهنگ، معارف، نقلیات و صناعت تاجیکستان امضا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید