هر روز از شریک زندگی خود تشکر کنید


هر روز از شریک زندگی خود تشکر کنید

هر روز از شریک زندگی خود تشکر کنید اگر چه رابطه جنسی به ما کمک می کند تا از نظر عاطفی و فیزیکی با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنیم اشتیاق در روابط بلندمدت به دلایل مختلف بیولوژیکی و روانی از بین می رود...

هر روز از شریک زندگی خود تشکر کنید
هر روز از شریک زندگی خود تشکر کنید اگر چه رابطه جنسی به ما کمک می کند تا از نظر عاطفی و فیزیکی با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنیم اشتیاق در روابط بلندمدت به دلایل مختلف بیولوژیکی و روانی از بین می رود ممکن است عده ای تعجب کنند که تشویق به رشد فردی یکدیگر فراتر از رابطه می تواند یاری دهنده باشد با این حال کلید حفظ اشتیاق به تلاش و نیت متکی است راز زنده نگه داشتن اشتیاق در روابط طولانی مدت سوالی است که بسیاری از زوج ها از خود می پرسند. به هر حال، عوامل زیادی وجود دارد که زوج ها در برابر این گونه سوالات قرار می‌دهد. استرس کاری، مراقبت از کودکان خردسال، مدیریت خانه و بسیاری از مسئولیت های دیگر اغلب توجه ما را می طلبد و باعث از بین رفتن صمیمیت می شود.
حتی بدون بارهای زندگی، به خوبی ثابت شده است که شور و اشتیاق و صمیمیت جنسی بین دو تا چهار سال شروع به کاهش می کند. برخی از انسان شناسان و روانشناسان تکاملی معتقدند که این مساله ممکن است با به حداکثر رسیدن پتانسیل باروری ما ارتباط داشته باشد. شاید میلیون‌ها سال پیش، ما تکامل یافته‌ایم تا عاشق شویم، رابطه جنسی پرشور برقرار کنیم، تولید مثل کنیم و سپس، زمانی که فرزندانمان تا حدی استقلال پیدا کردند، به دنبال شریک دیگری برای جفت‌گیری بگردیم تا بتوانیم چرخه را ادامه دهید.
تمایل به کاهش صمیمیت جنسی و افت میل جنسی در طول زمان آنقدر ابتدایی است که حتی در گونه های مختلف نیز رخ می دهد. به عنوان مثال، مشخص شده است که همسترهای نر که به عنوان اثر کولیج (Coolidge effect) شناخته می‌شوند، به مرور زمان میل خود را برای جفت‌گیری از دست می‌دهند، وقتی که به طور مکرر با همستر ماده مشابه روبرو می‌شوند. با این حال، به محض معرفی یک همستر ماده جدید، میل جنسی همستر نر تقریباً فوراً بازسازی می شود.
شاید فکر می کنید که اثر کولیج فقط در بین مردان اتفاق می افتد، اما داده های قابل توجهی نشان می دهد که در زمینه روابط طولانی مدت، میل جنسی زنان با سرعت بیشتری کاهش می یابد.
بنابراین، آیا مقدر شده است که جذابیت برای شریک زندگی خود را از دست بدهیم و در بلاتکلیفی مستقر شویم؟ قطعا نه! تحقیقات فراوانی وجود دارد که استراتژی‌های خاصی را نشان می‌دهد که می‌تواند به زوج‌ها کمک کند شعله روابط را زنده نگه دارند. در زیر برخی از موثرترین استراتژی های مبتنی بر شواهد آورده شده است!

هر روز از شریک زندگی خود تشکر کنید.
تحقیقات نشان می‌دهد زوج‌هایی که از یکدیگر قدردانی می‌کنند، نه تنها از رابطه رضایت بیشتری دارند، بلکه از رضایت جنسی بالاتری نیز برخوردار هستند. یکی از بدترین عاداتی که شرکا می توانند به آن دچار شوند، تسلیم شدن در برابر میل به انتقاد مداوم یا اظهار نظرهای منفی به یکدیگر است.
مطرح کردن نگرانی‌ها اشکالی ندارد، اما وقتی ارتباط در یک رابطه به حدی کاهش می‌یابد که شرکا احساس می‌کنند که اغلب مورد انتقاد قرار می‌گیرند و از آنها قدردانی نمی‌شود، گرمای رابطه به سردی متمایل می‌شود. کلید جلوگیری از کاهش صمیمیت جنسی این است که تلاشی فعالانه انجام دهید و حداقل کاری را که در روز برای شما انجام می‌شود را قدردانی کنید. این می تواند به سادگی تشکر از شریک زندگی برای تمیز کردن ظرف های شام یا کمک به مرور احساسات خود در مورد یک رویداد ناراحت کننده باشد. وقتی احساس می کنیم که همسرمان متوجه ما می شود و تلاش های ما را تصدیق می کند، اعتماد و صمیمیت عاطفی پدیدار می‌شود.

رشد یکدیگر را خارج از رابطه تشویق کنید.
در ارتباط ماندن و حفظ ثبات در یک رابطه مهم است، اما به همان اندازه ترغیب یکدیگر به رشد و تغییر نیز مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد وقتی زوج‌ها به‌طور مستقل مواردی را دنبال می‌کنند که به آن علاقه دارند (مانند: شغل، یک مهارت جدید یا سرگرمی که در حال یادگیری هستند ویا دلیلی که به شدت نسبت به آن احساس نیاز می‌کنند)، احساسات حاصل از علاقه‌مندی ها به رابطه باز می‌گردد. این به این دلیل است که زوج‌های شاد موفق می‌شوند قابلیت همپوشانی و امنیت را با ماجراجویی و تازگی متعادل کنند. وقتی هر دو طرف برای احترام گذاشتن به علایق و جاه طلبی‌های یکدیگر وقت می‌گذارند، حمایت و صمیمیت بیشتری را تجربه می‌کنند.

صمیمیت جنسی را در اولویت قرار دهید.
رابطه جنسی هرگز یک رابطه شکسته را حل نمی کند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که رضایت جنسی و رضایت از رابطه بسیار همبستگی دارند. رابطه جنسی به ما کمک می کند تا از نظر عاطفی و فیزیکی با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنیم. استرس را از بین می برد و صمیمیت را تقویت می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد، زوج هایی که یک بار در هفته یا بیشتر رابطه جنسی دارند نسبت به زوج هایی که کمتر رابطه جنسی دارند، رضایت بیشتری از رابطه دارند. آنها همچنین می توانند ناراحتی های جزئی یکدیگر را ببخشند و به جای آن بر ویژگی های مثبت تر خود تمرکز کنند.
تحقیقات که در مورد همسرانی که فراوانی رابطه جنسی بالایی دارند، موضوعات ثابتی را کشف کرده است. برای شروع، آنها به جای اینکه انتظار داشته باشند رابطه جنسی به طور خود به خودی اتفاق بیفتد، رابطه جنسی را برنامه ریزی می کنند. آنها زمان می‌گذارند و تلاش می کنند تا واقعاً حال و هوا را ایجاد کنند، چه موسیقی و شمع باشد یا تعطیلات آخر هفته در مکانی دور. آنها از نظر جنسی کنجکاو باقی می‌مانند و علاقه دارند موقعیت های جدیدی را امتحان کنند ویا با استفاده وسایل جنسی و مکان های متفاوت، تازگی رابطه جنسی خود را حفظ کنند.
به یاد داشته باشید، ما انسانها پیچیده و چند بعدی هستیم. همه ما پتانسیل رشد، تغییر و کاوش در مسیر هایی را داریم که روابطمان را هیجان انگیز و تازه نگه می دارد. برای قرار گرفتن در این مسیر نیاز به تمایل و تلاش است تا شریک زندگی و رابطه خود را در اولویت قرار دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج