مهم‌ترین مرحله نویسندگی، تقلید است


مهم‌ترین مرحله نویسندگی، تقلید است

در اولین روز دوره «قاصدک»، کارگاه «بررسی مبانی داستان کودک» با حضور محمد گودرزی دهریزی در اردوگاه دلگشای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چالوس برگزار شد.

مهم‌ترین مرحله نویسندگی، تقلید است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این کارگاه که مبانی داستان با نگاهی علمی و تخصصی بررسی شد، گودرزی دهریزی به حاضران گفت: اگر بارها در کارگاه شرکت کنید اما هر روز ننویسید نمی‌توانید در نوشتن پیشرفت کنید. نوشتن به قدری مهم است که اگر بدون شرکت در کارگاه شروع به نوشتن کنید، به نویسنده تبدیل خواهید شد؛ اما اگر هزاران کارگاه شرکت کنید ولی هر روز ننویسید به نویسنده موفقی تبدیل نخواهید شد. اینکه نویسنده‌ای هر روز ۱۰ دقیقه بنویسد به مراتب موفق‌تر از نویسنده‌ای است که در طول هفته فقط در یک روز ۷۰ دقیقه می‌نویسد.

وی افزود: مهم‌ترین مرحله نویسندگی مرحله تقلید است. تمام نویسندگانی که نوبل ادبیات گرفته‌اند، دوره تقلید را به خوبی طی کرده‌اند؛ یعنی شما آثار ادبیات کودک را به خوبی مطالعه کنید و از روی آنها داستان بنویسد. تمام نویسنده‌های دنیا داستان‌های تقلیدی نوشته‌اند. خود من هنگامی که قصد نوشتن دارم، الگوهای مختلفی را که در ذهن دارم مرور می‌کنم. وقتی الگوهای زیادی در ذهن داری، یک داستان منحصربه‌فرد می‌نویسی. ضعف ما نخواندن داستان است. باید الگوهای درجه یک را مطالعه کرد.

این مدرس داستان‌نویسی استفاده از شکاف‌های زندگی و اولویت‌بخشیدن برای نوشتن را از مهم‌ترین مؤلفه‌های استمرار در نوشتن عنوان کرد و در ادامه چند کتاب در باب مهارت‌های نویسندگی به شرکت‌کنندگان این کارگاه معرفی کرد. این کارگاه با پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان ادامه یافت.
مهم‌ترین مرحله نویسندگی، تقلید استمهم‌ترین مرحله نویسندگی، تقلید استمهم‌ترین مرحله نویسندگی، تقلید است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی