کتاب «صوت» درباره اهمیت حس شنوایی معرفی شد


کتاب «صوت» درباره اهمیت حس شنوایی معرفی شد

هرمزگان- به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، کتاب «صوت»، درباره اهمیت حس شنوایی معرفی شد.

کتاب «صوت» درباره اهمیت حس شنوایی معرفی شد
کتابدار کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از نشست معرفی کتاب «صوت»، نوشته جکی بال و دیگران و ترجمه محمود سالک در کتابخانه عمومی نبی اکرم(ص) با حضور کودکان و نوجوانان فعال خبر داد.

حلیمه روشن زاده افزود: به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک برای آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت حس شنوایی به آنان نشست معرفی کتاب برگزار شد.

وی ادامه داد: این کتاب به ما می گوید که امواج صدا به شکل ارتعاشات همه جا در اطراف ما وجود دارند. همکاری مغز با گوش و ساختارهایی که بین این دو قرار دارند به ما کمک می‌کنند تا این ارتعاشات را به شکل صدا تعبیر و تفسیر کنیم. با این وجود هنوز صداهای بسیار زیادی وجود دارند که ما توانایی شنیدن آن‌ها را نداریم.

او اضافه کرد: در این کتاب سعی شده است تا در مورد اینکه صدا چگونه تولید می‌شود و چگونه به گوش ما می‌رسد توضیحاتی ارائه شود. برای شناخت بهتر صدا در بخشی از این کتاب به معرفی بخش‌های مختلف گوش مثل، عصب شنوایی، حلزون، مجراهای نیم دایره، پرده گوش، استخوان‌های رکابی، لاله گوش و مجرای گوش و ... آن هم همراه با تصویر پرداخته و با ارائه مثال چگونگی عملکرد گوش را توضیح داده است.

روشن زاده در پایان گفت: صدا شکلی از انرژی است که به صورت موج حرکت می کند و با دور و نزدیک شدن موج ایجاد شده زیر یا بم بودن صدا مشخص می‌شود و این کتاب «صوت» از مجموعه انرژی و زندگی، اثر گروه مولفان با ترجمه محمد سالک توسط انتشارات فاطمی به چاپ رسیده است تا این موضوع مهم را به کودکان و نوجوانان یاد بدهد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی