فراخوان نخستین جشنواره استانی قصه‌گویی «ناخدا سلیمان » در بوشهر منتشر شد


فراخوان نخستین جشنواره استانی قصه‌گویی «ناخدا سلیمان » در بوشهر منتشر شد

بوشهر- فراخوان نخستین جشنواره استانی قصه‌گویی «ناخدا سلیمان» از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان در سه بخش منتشر شد.

فراخوان نخستین جشنواره استانی قصه‌گویی «ناخدا سلیمان » در بوشهر منتشر شد
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کنگان، این رویداد به نام «ناخدا سلیمان»؛ ناخدا و بازرگان برجسته سیرافی مزین شده که در نیمۀ اول قرن چهارم می‌زیسته است. این بازرگان طبق نوشتۀ برخی از منابع تاریخی، بازرگان خوشنام و متمولی بوده که به چین سفر می‌کرده و نقش پررنگی را در تبادلات دریایی و دریانوردی ایران در روزگار خود ایفا می‌کرده است.

حال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان، به‌‎منظور بازشناسی شخصیت سلیمان سیرافی به نسل امروز و احیاء و بازتعریف قصه‌های بومی این منطقه، فراخوان نخستین جشنواره قصه‌گویی «ناخدا سلیمان» را منتشر کرده است تا ضمن یادآوری نام مشاهیر و افراد نام‌آور منطقۀ جنوب، کودکان و نوجوانان جنوبی با فرهنگ عامه و قصه‌های فولکلور دیار خود بهتر و بیشتر آشنا شوند.

علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره تا 18 مهرماه 1402 فرصت دارند که آثار خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی شاد، ایتا و بله به شماره 09179725011 ارسال کنند. دبیرخانه این رویداد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان واقع شده است.

طبق فراخوان نخستین جشنواره استانی قصه‌گویی «ناخدا سلیمان»، بخش‌های این رویداد به این شرح است:

قصه‌گویی(حرفه‌ای): شرکت‌کنندگان بایستی داستانی را (متناسب با فضای بوم منطقه باشد) به انتخاب خود و با رعایت اصول قصه‌گویی به صورت کلیپ تصویری (۳ تا ۵ دقیقه) ارسال کنند.

مادران قصه‌خوان: شرکت‌کنندگان بایستی تمام یا بخشی از یک داستان دلخواه را از روی متن خوانده و به‌صورت فایل صوتی یا تصویری (3 تا ۵ دقیقه) ارسال کنند.

دانش‌آموزان قصه‌خوان: در این بخش دانش‌آموزان ۸ تا ۱۲ سال باید همه یا بخشی از یک داستان دلخواه را از روی متن خوانده و به‎صورت فایل صوتی یا تصویری ( ۳ تا ۵ دقیقه) ارسال کنند.

طبق اعلام دبیرخانۀ این رویداد، این جشنواره ویژه عموم بوده و علاقه‌مندان باید به همراه اثر خود، نام و نام‌خانوادگی، سن، کد ملی و نام بخش را نیز ارسال کنند.

جوایز برگزیدگان بخش‌های این جشنواره به تفکیک به این شرح است:
بخش قصه‌گو حرفه‌ای: نفر اول ۱۵ میلیون ریال، نفر دوم ۱۰ میلیون ریال و نفر سوم ۵ میلیون ریال

بخش مادران قصه‌خوان: به ۱۰ نفر از برگزیدگان کارت هدیه ۳ میلیون ریالی اهدا می‌شود.

بخش دانش‌آموزان قصه‌خوان: به ۲۰ نفر از برگزیدگان کارت هدیه ۲ میلیون ریالی اهدا می‌شود.

به گزارش ایبنا، برگزیدگان نخستین جشنواره استانی قصه‌گویی «ناخدا سلیمان» در آیینی که چهارشنبه، 19 مهرماه 1402 در کنگان برگزار می‌شود، معرفی و تجلیل خواهند شد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق