چگونگی ورزش بعد از عمل بینی به همراه نکات مهم


ورزش بعد از عمل بینی بسیاری از افرادی ورزشکار که قصد عمل بینی دارند، همیشه نگران فعالیت ورزش خود پس از جراحی هستند. شاید این سوالات مطرح شود که آیا می‌توان پس از جراحی ورزش کرد؟ چه تمریناتی مجاز و چه تمریناتی غیر مجاز است؟ در...

ورزش بعد از عمل بینی

بسیاری از افرادی ورزشکار که قصد عمل بینی دارند، همیشه نگران فعالیت ورزش خود پس از جراحی هستند. شاید این سوالات مطرح شود که آیا می‌توان پس از جراحی ورزش کرد؟ چه تمریناتی مجاز و چه تمریناتی غیر مجاز است؟ در حقیقت، ورزش بعد از عمل بینی با چالش‌های مختلفی همراه است. ممکن است تا چند ماه نتوانید ورزش سنگین انجام دهید. همه چیز به نظر پزشک و آناتومی بدن شما بستگی دارد. به هر حال رعایت نکات ایمنی لازم است تا بهترین نتیجه جراحی بینی ظاهر شود. در ادامه به باید و نبایدهای تمرینات ورزشی پس از جراحی بینی می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

چگونگی ورزش بعد از عمل بینی به همراه نکات مهم

آیا می‌توان بعد از عمل بینی ورزش کرد؟

عمل بینی نسبت به سایر عمل‌ها چندان سنگین نیست، اما بدن استرس زیادی را در حین و پس از عمل تجربه می کند. ممکن است که پس از به هوش آمدن، دچار خستگی، ضعف، بی‌حالی، عدم هوشیاری و سرگیجه شوید. تا مدت‌ها هم گچ روی صورتتان است که اجازه فعالیت‌های سنگین را نمی‌دهد. از آنجایی که شرایط پایداری در روزهای اول را ندارید، بهتر است فعالیت زیادی نداشته باشید و فقط استراحت کنید. در نهایت هم پزشک به شما می‌گوید که در چه زمانی قادر به ورزش کردن خواهید بود.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

خطرات ورزش پس از جراحی بینی

مراقبت‌های پس از عمل بینی، نقش قابل توجهی بر نتیجه جراحی دارند. اما اگر به توصیه‌های پزشک توجه نکنید، دچار مشکل خواهید شد. از مهم‌ترین خطرات ورزش پس از عمل بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی: ورزش‌های شدید مانند دویدن یا پریدن می‌تواند باعث افزایش فشار خون در بینی شده و نهایتا خونریزی و رقیق شدن خون را به وجود می‌آورد. در چنین حالتی ممکن است دچار خونریزی شدید شده باشید که به ساختارهای بینی عمل شده آسیب می‌زند.
  • برخورد ضربه: در برخی ورزش‌ها مانند فوتبال یا والیبال، ممکن است به بینی شما ضربه وارد شود. چنین ورزش‌هایی می‌تواند باعث شکستگی مجدد بینی یا خونریزی شود.
  • التهاب و عفونت: پس از جراحی، بینی شما مستعد التهاب و عفونت است. ورزش سبب افزایش جریان هوا و ورود بیشتر ریزگردها و عوامل آلرژی‌زا می‌شود که احتمال عفونت را افزایش خواهد داد.
  • تغییر شکل بینی: پس از جراحی، ساختار بینی ناپایدار است. در اثر فعالیت بدنی سنگین، ممکن است بینی شما تحت فشار قرار گیرد و شکل آن تغییر کند.
  • باز شدن زخم‌ها: ورزش سنگین سبب ایجاد ناهنجاری‌های مختلف در نزدیکی زخم‌ها خواهد شد. در صورت تشدید فعالیت، سبب باز شدن زخم خواهد شد که باید به طور اورژانسی به آن رسیدگی شود.

چگونگی ورزش بعد از عمل بینی به همراه نکات مهم

تا چه مدت نمی‌توان بعد از عمل بینی ورزش کرد؟

همانطور که گفتیم، انجام فعالیت‌های سنگین مانند والیبال یا کشتی، پس از عمل بینی جایز نیست. اما آیا اجازه فعالیت‌های سبک مانند پیاده‌روی نیز وجود ندارد؟ با توجه به نوع فعالیت و شدت آن، محدودیت ورزشی نیز متفاوت خواهد بود. انجام فعالیت های کم تحرک که به بدن استرس و فشار زیادی وارد نکنند، محدودیت ندارند. با توجه به این که اجزای بینی تا ۶ هفته اول ناپایدار هستند، بهتر است فعالیت‌های خود را ۸ هفته پس از عمل بینی آغاز کنید. اما اگر به دنبال ورزش‌های سنگین هستید، بهتر است حداقل ۶ ماه صبر کنید.

چه ورزش‌هایی را می‌توان بعد از عمل بینی انجام داد؟

شاید با خواندن متن بالا، فکر کنید که ورزش بعد از عمل بینی به هیچ عنوان صحیح نیست. اما در ادامه با تمریناتی آشنا خواهید شد که به راحتی قابل انجام هستند:

  • پیاده‌روی: پیاده‌روی در فضای باز یک ورزش بسیار مناسب بعد از عمل بینی است. این ورزش کم شدت بوده و با تمرکز بر دستگاه تنفسی، باعث بهبود گردش خون و اکسیژن‌رسانی به بدن می‌شود. در هفته اول روزانه ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید.
  • یوگا و تای‌چی: این ورزش‌ها به وسیله تمرینات تنفسی و آرامش‌بخش، عوارض بعد از عمل بینی مانند تورم و خونریزی را کاهش می‌دهند. بهتر است یوگا یا تای‌چی را دو تا سه هفته بعد از عمل شروع کنید.
  • شنا و ورزش‌های آبی: معمولا سه تا چهار هفته طول می‌کشد تا پوست بیرون و داخل بینی به طور کامل بهبود یابد. در چنین شرایطی نباید شنا کرد. بعد از آن در انتخاب استخر باید دقت کنید چون آب استخر منبع بسیاری از آلودگی‌ها و عفونت‌هاست.

ورزش‌های سنگین بعد از عمل بینی

برای انجام ورزش‌های سنگین بعد از عمل بینی، عجله نکنید. فعالیت‌های شدید به انرژی بسیار زیادی نیاز دارند. با توجه به اینکه ساختارهای بینی تا چند هفته اول همچنان ناپایدار هستند، بهتر است از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید. نهایتا هم پس از گذشت حداقل شش ماه و با مشورت پزشک، می‌توانید به ورزش بازگردید.در حقیقت، پزشک است که ساختار بینی شما را به خوبی می‌شناسد و بهترین توصیه‌ها را می‌کند. پس انتخاب جراح بینی مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

چگونگی ورزش بعد از عمل بینی به همراه نکات مهم

انتخاب پزشک برای عمل بینی

انتخاب پزشک مناسب برای عمل بینی، مسئله‌ای حیاتی است که نیازمند دقت و تحقیقات کافی است. در ادامه، چند نکته کلیدی را برای انتخاب پزشک مناسب برای عمل بینی بررسی خواهیم کرد:

تخصص و تجربه: مطمئن شوید که پزشکی که انتخاب می‌کنید، متخصص در زمینه جراحی بینی و تغییر شکل بینی است. بررسی تجربه و تحصیلات پزشک، شامل مدرک‌ها، مشارکت در آموزش‌های پیشرفته و تجربه عملی، می‌تواند به شما در این باره اطمینان بیشتری بدهد.

مشاهده نمونه‌های کارها: درخواست مشاهده نمونه‌های قبل و بعد از عمل بینی از بیمارانی که پزشک قبلاً برایشان عمل انجام داده است، می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌ای از کیفیت و قابلیت‌های پزشک در این زمینه بدست آورید.

ارتباط و اعتماد: مهمترین عامل در انتخاب پزشک، ارتباط و اعتماد شما به اوست. مطمئن شوید که پزشک انتخاب شده به شما احساس راحتی و اعتماد الزم را می‌دهد.

بررسی نظرات و بازخوردها: مطالعه نظرات و بازخوردهای بیماران قبلی در مورد پزشک مورد نظر می‌تواند به شما در انتخاب کمک کند. نظرات مثبت و تجربیات موفقیت‌آمیز می‌تواند نشان دهنده کیفیت و حرفه‌ای بودن پزشک باشد.

کلام آخر

در این مقاله در مورد ورزش بعد از عمل بینی صحبت کردیم. انتخاب پزشک متخصص و مورد اعتماد برای عمل بینی یک تصمیم مهم است. با انتخاب درست، پزشک تمام راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار خواهد داد.حتماً به تحقیقات دقیق و ملاحظات ذکر شده توجه کنید و در صورت امکان، مشاوره با پزشکان مختلف را در نظر بگیرید تا تصمیم بهتری بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو