در کانادا با حقوق یک ماه کارمندی چه کارهایی می‌توان کرد؟


در کانادا با حقوق یک ماه کارمندی چه کارهایی می‌توان کرد؟

طبیعتا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند مربوط به هزینه‌ها و میزان درآمدی است که در ابتدای مهاجرت و زندگی در این کشور خواهند داشت. به همین دلیل با ارزیابی هزینه‌ها و درآمد خود سعی در برنامه‌ریزی هرچه بهتر...

طبیعتا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند مربوط به هزینه‌ها و میزان درآمدی است که در ابتدای مهاجرت و زندگی در این کشور خواهند داشت. به همین دلیل با ارزیابی هزینه‌ها و درآمد خود سعی در برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای اداره امور خود در این کشور دارند. مشخص است که در کانادا نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان، مشاغل مختلف درآمدهای متغیری خواهند داشت، اما تناسب میان هزینه‌ها و درآمد مسئله‌ای است که اهمیت زیادی دارد و می‌تواند مسیر زندگی و حتی مهاجرتی افراد را تغییر دهد.

این سوالی است که بسیاری از کسانی که قصد دارند به وسیله ویزای کاری به این کشور مهاجرت کنند، می‌پرسند. طبیعتا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که به دنبال مهاجرت کاری به کانادا هستند، مربوط به هزینه‌ها و میزان درآمدی است که در ابتدای مهاجرت و زندگی در این کشور خواهند داشت.

به همین دلیل با ارزیابی هزینه‌ها و درآمد خود سعی در برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای اداره امور خود در این کشور دارند. مشخص است که در کانادا نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان، مشاغل مختلف درآمدهای متغیری خواهند داشت، اما تناسب میان هزینه‌ها و درآمد مسئله‌ای است که اهمیت زیادی دارد و می‌تواند مسیر زندگی و حتی مهاجرتی افراد را تغییر دهد.

میزان درآمد در کانادا

در تمامی کشورهای دنیا، سالانه وزارت کار رقمی را به عنوان دستمزد قانون کار اعلام می‌کند که کارفرماها مکلف به رعایت آن هستند. در کانادا نیز این موضوع وجود دارد.

به طور کلی حداقل میزان درآمدی که به عنوان دستمزد تعیین شده به شرح زیر است:

  • حداقل درآمد: 2500 دلار
  • میانگین درآمد: 3300 دلار
  • حداکثر درآمد: 7200 دلار

البته این رقم در شهرهای مختلف این کشور می‌تواند کمی کمتر یا بیشتر باشد. تخصص فرد، سابقه کاری، مهارت زبان، رشته شغلی و… از جمله مواردی است که بر میزان درآمد تاثیر مستقیم دارد.

میزان درآمد در شهرهای مختلف کانادا

یکی از مهم‌ترین مواردی که بر میزان درآمد افراد تاثیر مستقیم دارد، شهری است که فرد در آن اقامت دارد و مشغول به کار است.

میزان درآمد حدودی در شهرهای مختلف کانادا را در جدول زیر آورده‌ایم. این میزان درآمد به طور متوسط است و می‌تواند به تناسب شغل فرد کمتر یا بیشتر باشد.

شهر مورد نظر در کانادا میزان درآمد سالانه به دلار کانادا
آلبرتا 73 هزار دلار
انتاریو 67 هزار دلار
بریتیش کلمبیا 66 هزار دلار
ساسکاچوان 63 هزار دلار
مانیتوبا 61 هزار دلار
جزیره پرنس ادوارد 60 هزار دلار
نیوفاندلند و لابرادور 56 هزار دلار
نیوبرانزویک 56 هزار دلار
نوااسکوشیا 63 هزار دلار
کبک 56 هزار دلار

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا

وقتی که از میزان درآمد در شهرهای مختلف کانادا آگاه شدید، حالا نوبت به اطلاع از میزان هزینه‌هایی است که باید برای اقامت و زندگی در شهرهای مختلف بپردازید.

این هزینه‌ها تمامی بخش‌های هزینه زندگی اعم از اجاره مسکن، خورد و خوراک، بیمه، پوشاک، حمل و نقل را شامل می‌شود که در جدول زیر آن را مشاهده می‌کنید:

شهرهای مختلف کانادا حدود هزینه ماهانه
آلبرتا 2500 دلار
انتاریو 3500 دلار
بریتیش کلمبیا 2500 دلار
ساسکاچوان 2200 دلار
مانیتوبا 2200 دلار
جزیره پرنس ادوارد 2200 دلار
نیوفاندلند و لابرادور 1900 دلار
نیوبرانزویک 1300 دلار
نوااسکوشیا 2500 دلار
کبک 1900 دلار

هزینه زندگی در گران ترین شهرهای کانادا

هزینه‌های گفته شده، در شهرهای مختلف کانادا نیز ارقام مختلفی دارد. در برخی شهرها ارزانتر و برخی دیگر گرانتر خواهد بود. به طور کلی هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف کانادا به شرح زیر است:
ایالت / منطقه گرانترین شهرها هزینه‌های زندگی در ماه
بریتیش کلمبیا ونکوور 4800 دلار
انتاریو تورنتو و اتاوا 4100 دلار
کبک مونترال 3000 دلار
آلبرتا کلگری و ادمونتون 3900 دلار
نیوبرانزویک مونکتون یا سنت جان 2900 دلار
ساسکاچوان رجاینا 3000 دلار
نوااسکوشیا هالیفاکس 2700 دلار
جزیره پرنس ادوارد شارلوت تاون 2300 دلار
نیوفاندلند و لابرادور سنت جان 2300 دلار
مانیتوبا وینیپگ 3300 دلار

ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی

  • تروا ریویر در ایالت کبک
  • لوید مینستر در ایالت ساسکاچوان
  • سنت جان در نیوبرانزویک
  • سگنه در ایالت کبک
  • شربروک در ایالت کبک
  • نیو گلاسکو در نوا اسکوشیا
  • کیچنر در ایالت انتاریو
  • کلونا در ایالت بریتیش کلمبیا
این که کدام استان و شهر کانادا مناسب مهاجرت شما است، موضوعی است که می‌توانید به کمک مشاوره با موسسات مهاجرتی قابل اعتماد و باسابقه به آن پی ببرید. موسسه بهادرانیان یکی از این موسسات است که با مشاوره دقیق به شما کمک می‌کند آگاهانه در مسیر مهاجرت به کانادا گام بردارید.

میانگین هزینه زندگی در کانادا

وقتی که در کانادا منبع درآمدی برای هزینه‌های زندگی داشته باشید، قطعا اطمینان خاطر بیشتری نیز دارید و راحت‌تر می‌توانید برای آینده مالی خود برنامه‌ریزی کنید. به طور متوسط هزینه‌های زندگی این کشور به شرح زیر است:

  • فرد مجرد: متوسط هزینه زندگی برای یک نفر مجرد در کانادا با هزینه اجاره خانه 2300 دلار در ماه می‌باشد. بنابراین اگر فردی در این کشور به صورت مجرد اقامت داشته باشد، می‌تواند با حداقل میزان دستمزد که براساس قانون کار این کشور 2500 دلار است می‌تواند به راحتی هزینه‌های خود را مدیریت کند.
  • خانواده 4 نفره: متوسط هزینه‌های زندگی در این کشور برای یک خانواده چهارنفره نیز با هزینه اجاره مسکن حدود 5900 دلار است. در نظر داشته باشید که این هزینه‌ها برای شهرهای معمولی است و قطعا در شهرهای بزرگتر این اعداد بیشتر خواهد شد.

در کانادا با حقوق یک ماه کارمندی چه کارهایی می توان کرد؟

در نظر داشته باشید زمانی که به کانادا مهاجرت می‌کنید، با هر شغلی که داشته باشید پرداخت برخی هزینه‌ها الزامی است. هزینه‌هایی مانند اجاره مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل، بیمه و… از جمله این موارد است که در ادامه به تفکیک به هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت:

هزینه اجاره و خرید مسکن در کانادا

به طور متوسط این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

آپارتمان میانگین اجاره در ماه
یک خوابه در مرکز شهر 1400 دلار
یک خوابه در حومه شهر 1100 دلار
سه خوابه در مرکز شهر 2100 دلار
سه خوابه در حومه شهر 1800 دلار
اگر قصد خرید خانه را در این کشور را داشته باشید باید بدانید که تقریبا علاوه بر هزینه خرید، باید سالانه هزینه‌ای نیز بابت مالیات ملک خود نیز پرداخت کنید. هزینه خرید یک خانه در مرکز شهرهای بزرگ کانادا حدودا هر متر 6000 دلار می‌باشد. این هزینه در حومه شهرها به 4400 دلار کاهش پیدا می‌کند.

هزینه حمل و نقل در کانادا

بخش دیگری از هزینه‌های ماهانه که افراد باید آن را محاسبه کنند، مربوط به حمل و نقل عمومی است. کانادا یکی از کشورهای بزرگ جهان به شمار می‌آید، از همین رو استفاده از وسیله نقلیه شخصی به دلیل مالیات، بیمه و هزینه‌های نگهداری به صورت مداوم مقرون به صرفه نیست. به طور متوسط هزینه حمل و نقل عمومی ماهانه برای یک نفر 90 دلار است که هزینه‌های بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.

هزینه تفریح و سرگرمی در کانادا

در صورتی که بخواهید برای دیدن فیلم سینما بروید برای هر نفر بلیط یک نفره 14 دلار است. هزینه ماهانه باشگاه بدنسازی نیز ماهانه 52 دلار است.

هزینه آب، برق و گاز در کانادا

بخش دیگری از هزینه‌ها مربوط به قبوضی است که فرد باید پرداخت کند. هزینه ماهانه این قبوض چیزی حدود 16 دلار است. علاوه بر این ماهانه حدود 80 دلار هزینه اینترنت است.

هزینه خورد و خوراک در کانادا

بستگی به سبک و رژیم غذایی افراد هزینه خورد و خوراک متفاوت است. به طور متوسط هر نفر در ماه باید حدود 200 دلار بابت خرید مواد غذایی از فروشگاه‌ها پرداخت کنند.

میزان مالیات در کانادا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هزینه زندگی در کشور کانادا مربوط به مالیاتی است که تمامی شهروندان و افراد مقیم در این کشور باید پرداخت کنند. قوانین مالیاتی در این کشور بسیار صریح و شفاف است؛ از همین رو نمی‌توان از آن سرباز زد.

از جمله مالیاتی که در این کشور مورد توجه است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مالیات بر درآمد: این مالیات که به دستمزد و درآمد افراد تعلق می‌گیرد بستگی به میزان افراد می‌تواند متفاوت باشد. مالیات تا 50 هزار دلار در سال 15 درصد، از 50 هزار تا 100 هزار دلار 20.5 درصد، از 100 هزار تا 155 هزار دلار 26 درصد، از 155 هزار تا 221 هزار دلار 29 درصد و برای درآمدهای بالای 221 هزار دلار 33 درصد می‌باشد.
  • مالیات بر فروش: شامل مالیات بر کالا و خدمات، مالیات فروش هماهنگ و مالیات فروش استانی است. این مالیات در انتاریو 13 درصد می‌باشد.
  • مالیات بر دارایی: این نوع مالیات که توسط دولت محلی برای املاک و ساختمان‌ها تعیین می‌شود، سالانه از مالکان دریافت می‌شود.
هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهاجرت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...