خیز بلند گل گهر برای چشم انداز 1410


خیز بلند گل گهر برای چشم انداز 1410

استراتژی گل گهر برای چشم انداز ۱۴۱۰ منتشر شده است و نشان می‌دهد این مجموعه می‌خواهد تمامی جوانب موثر در توسعه متوازن را در نظر گرفته و با نقشه راه دقیقی در مسیر توسعه قدم بردارد.

صنعت نویس: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در راستای تحولاتی که در دستور کار خود دارد، حال استراتژی گل گهر 1410 را تدوین کرده تا براساس این نقشه راه بتواند سهم خود در زنجیره ارزش فولاد را افزایش دهد و به قطب فولادی منطقه تبدیل شود.

در این راستا، این استراتژی بر پایه 6 محور اصلی شامل، توسعه فعالیت‌های اکتشافی و تامین سنگ‌‌آهن، توسعه زیرساخت‌های انرژی، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش فولاد، تنوع‌بخشی به حوزه‌های کسب‌وکار، توسعه فناوری معدن‌کاری و توسعه زیرساخت‌های توسعه‌ای و مدیریتی تدوین شده است که نشان می دهد از بالادست تا پایین دست این توسعه مورد توجه و کارشناسی دقیق قرار گرفته است.

درواقع این تحولات از حلقه ابتدایی یعنی اکتشافات آغاز می شود و گل گهر در تلاش است تا در بحث تامین خوراک هر نوع نگرانی را از میان برداشته و برنامه های توسعه ای را با خیالی آسوده پیش ببرد.

اما شاید یکی از مهمترین محورهایی که در دستور کار گل گهر برای تحقق اهداف این مجموعه قرار گرفته است، توسعه فناوری و زیرساخت های توسعه ای است که می تواند بسیاری از چالش ها درحوزه های دیگر را حل کند.

امروز معدنکاری در دنیا به سمت معدنکاری هوشمند در حرکت است. ایران نیز تلاش می کنید تا در این زمینه خود را به تغییرات جهانی نزدیک کند، اما این در حالی است که بارها نسبت به عقب ماندگی بخش معدن هشدار داده شده و بخش خصوصی نیز برای جبران این عقب ماندگی و کمک به دولت اعلام آمادگی کرده است.

حال در این بین مجموعه ای همچون گل گهر در تلاش است تا در 8 سال پیش رو علاوه بر توسعه اکتشافات که می تواند به نوعی کمک کننده در جبران این عقب ماندگی باشد، به دنبال توسعه فناورانه معدنکاری است که گام های اولیه برای شروع معدنکاری دیجیتال خواهد بود. استارت این تحول در گل گهر می تواند نوید بخش گل گهری جدید در 1410 باشد که نقش اول زنجیره فولاد را از آن خود کرده باشد.

البته این استراتژی تمامی موارد را به صورتی چینش کرده تا به توسعه متوازن دست پیدا کند. به عنوان مثال در محور زیرساخت های توسعه ای ، گل گهر با سرمایه گذاری در 40 شرکت به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تلاش است تا نیازهای خود در بخش زیرساخت ها را تامین کرده و توسعه همه جانبه را محقق کند. نمونه ای از این موضوع را می توان در سرمایه گذاری این مجموعه در خط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران مشاهده کرد.

نگاهی به استراتژی تدوین شده نشان می دهد، گل گهر تمامی موارد موثر در توسعه متوازن را در نظر گرفته است و با نگاهی کارشناسی در مسیر توسعه گام برداشته است. از سویی دیگر این برنامه نشان می دهد شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی با نگاهی بلند مدت استراتژی های خود را تدوین کرده اند تا بتواند سهم خود را علاوه بر بازار داخلی در بازارهای صادراتی به صورت چشمگیر افزایش دهند.

اما شاید نکته نهفته در دل انتشار این استراتژی، اطمینان خاطری باشد که گل گهر با نماد (کگل) به سهامداران خود می دهد و نوید سودی خوب برای آنها است. چنین نگاهی می تواند حمایت از این نماد را در طی این 8 سال افزایش داده و تحقق این اهداف را برای گل گهر آسان تر کند.

و در نهایت در 1410، گل گهر با توانی بسیار بیشتر از امروز علاوه بر افزایش تولید، درآمدزایی خود از فروش داخلی و صادراتی را افزایش داده و توانسته میزان بهره وری را هم ارتقا دهد و این همان توسعه متوازنی است که از اهداف اصلی این چشم انداز محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟