موارد پادمانی از روی دشمنی، اتهام و پرونده سازی است


موارد پادمانی از روی دشمنی، اتهام و پرونده سازی است

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: اساس شکل‌گیری پرونده‌های پادمانی متأثر از پرونده‌سازی و دشمنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به بیانیه تروئیکا اروپایی علیه کشورمان در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: گزارش مدیرکل کاملاً مشهود است که دارای دو بخش برجامی و پادمانی است. در بخش برجامی طبیعی است که طبق قانون اقدام راهبردی و طبق ماده ۲۶ و ۳۶ برجام به دلیل عدم اجرای طرف مقابل، ما نیز بازگشت از تعهدات داشتیم و این واضح است.

وی افزود: سه کشور اروپایی نمی‌توانند از ما انتظار داشته باشند که به طور کامل برجام را اجرا کنیم ولی آنها تعهدات خود را انجام ندهند.
اسلامی تصریح کرد: اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است.

معاون رئیس جمهور گفت: مادامی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود طبیعی است که ما همین روند را ادامه خواهیم داد.

اسلامی تصریح کرد: موارد پادمانی از ۴ مورد به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است. در این زمینه ما در حال گفتگو و روشنگری هستیم و مدارک زیادی را به آژانس ارائه کردیم.

وی افزود: به هر حال ما در حال مواجهه با دشمنی هستیم و اساس شکل‌گیری این پرونده‌ها نیز متأثر از پرونده‌سازی و دشمنی است. ۲۲ سال است که اتهام می‌زنند و ما همواره صبورانه و با تعامل همراهی کردیم که ان‌شاءالله این را کامل برطرف کنیم.

اسلامی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص ادعای غربی‌ها مبنی بر عدم صدور ویزا برای بازرسان آژانس گفت: مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

اسلامی در خصوص احتمال صدور قطعنامه علیه کشورمان در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت: حرکت سیاسی ممکن است در هر لحظه توسط یک گروه انجام شود اما روند فعلی نشان نمی‌دهد که فضا به سمت شکل‌گیری قطعنامه یا حرکت‌هایی برود که ایران را به عکس‌العمل‌های مستحکم و قاطع وادار کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص احتمال سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: معاونین آقای گروسی به ایران سفر کردند و معاونین سازمان نیز با آژانس در رفت و آمد هستند. امیدوارم بعد از انجام کنفرانس این موضوع انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!