دیدارهایی بدون تعیین عیار برای تیم ملی فوتبال


دیدارهایی بدون تعیین عیار برای تیم ملی فوتبال

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به دیدارهای تدارکاتی تیم ملی و با تاکید بر اینکه رقابت با تیم‌های درجه دو بد نیست اما عیار واقعی را مشخص نمی‌کند، گفت: انتقادها برای تخریب نیست.

فرشاد فلاحت زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال و همچنین وضعیت لیگ برتر و تیم فوتبال استقلال توضیح داد.

در هیچ دیداری از پیش برنده نباشیم

وی با یادآوری اینکه تیم ملی فوتبال خود را برای حضور پر قدرت در جام ملت های آسیا آماده می کند، گفت: می دانیم که بازی‌های سختی در پیش داریم و باید با تمام قوا آماده شویم، هیچ بازی راحتی وجود ندارد و نباید خود را از پیش برنده بدانیم، یک اشتباه میتواند ما را از رسیدن به قهرمانی در جام ملت های آسیا دور کند بنابراین باید تلاشی مضاعف داشته باشیم تا رویای قهرمانی به واقعیت تبدیل شده و بعد از گذشت نزدیک به ۵۰ سال جام را بالای سر ببریم.

قلعه نویی برای موفقیت ابزار لازم می خواهد

این کارشناس فوتبال در مورد بازی های تدارکاتی که تیم ملی آنها را به سرانجام رسانده است، گفت : همه تیم‌های ملی برای موفقیت در سطح بین‌المللی به امکانات کافی نیاز دارند. زیر ساخت مناسب، اردوهای منظم و از همه مهمتر بازی های تدارکاتی با تیم های صاحب نام که بتواند نقاط ضعف را به کادر فنی نشان دهد، قلعه نویی میداند کار سختی در پیش دارد و باید برای موفقیت ابزار لازم را در اختیار داشته باشد.

دیدارهایی که عیار تیم ملی را مشخص نمی کند

فلاحت زاده تاکید کرد: بازی با تیم‌های درجه ۲ نمی‌تواند بد باشد اما عیار تیم ملی را مشخص نمی کند. ژاپن به آلمان ۴ گل میزند که نشان از قدرت بالای این تیم است بنابراین اگر میخواهیم مقابل تیم هایی چون ژاپن، عربستان، کره جنوبی و قطر موفق باشیم نیاز به بازی های بزرگتر داریم.

انتقادات به خاطر دلسوزی است نه تخریب

کارشناس فوتبال تاکید کرد: اگر پیشکسوتان از تیم ملی انتقاد می‌کنند تنها از سر دلسوزی است و قصد تخریب ندارند. همه ما و مردم آرزوی‌مان این است که تیم ملی به قهرمانی دست پیدا کند. برد و باخت در این بازی ها مهم نیست. هدف شناخت بیشتر بازیکنان از یکدیگر و پوشش نقاط ضعف برای رسیدن به قهرمانی است، اهالی فوتبال هم هر کاری از دستشان بر بیاید برای موفقیت تیم ملی انجام خواهند داد تا شاهد بالا بردن جام قهرمانی توسط کاپیتان تیم ملی کشورمان باشیم.

تلاش نکونام بی فایده است

فلاحت زاده در ادامه در مورد شرایط این روزهای تیم فوتبال استقلال گفت: نکونام با تمام توان برای موفقیت استقلال تلاش می کند اما بقول قدیمی‌ها یک دست صدا ندارد، کار گروهی نیاز به همدلی و وحدت دارد. اعضای هیات مدیره، مدیر عامل، کادر فنی و بازیکنان باید یکدل باشند و اختلافی بین آنها وجود نداشته باشد.

مدیریتی که به وظایفش عمل نکرد

وی در این زمینه با تاکید بر اینکه استقلال روزهای سختی در لیگ و جام حذفی دارد، افزود: اگر قرار است استقلال در دو جام موفق باشد نیاز به آرامش و همدلی دارد، اختلاف جز اینکه تیم را به حاشیه ببرد سودی نخواهد داشت. وظایف هرکس در باشگاه باید مشخص باشد، نکونام تمرکزش بر روی مسائل فنی و مستطیل سبز باشد و وظیفه مدیریت باشگاه هم برطرف کردن مشکلات است اما متاسفانه او (مدیریت تیم) نتوانسته اقدام مثبتی اجام دهد.

استقلال با کوهی از مشکلات وارد لیگ شد

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: مدیریت باشگاه استقلال نه ارتباط خوبی با نکونام داشته است، نه مشکلات مالی بازیکنان را حل کرده است، نه آرامش به تیم انتقال داده و نه در امر جذب بازیکن موفق عمل کرده است. این مسائل باعث شده تا استقلال با کوهی از مشکلات وارد لیگ شود هرچند که نکونام و بازیکنان با تمام مشکلات نتایج خوبی کسب کردند. اگر آن اشتباه فاحش داوری در دیدار برابر سپاهان نبود این تیم شرایط بهتری در جدول داشت. با این حال باید امیدوار باشیم که تعامل خوبی در باشگاه و بین تمام ارکان استقلال بوجود بیاید تا شاهد موفقیت و سربلندی استقلال در لیگ بیست و سوم و جام حذفی باشیم.

افت لیگ برتر از هفته دوم

وی در پاسخ به این سوال که «چهار هفته اول لیگ را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا در لیگ امسال شاهد حضور پدیده یا ستاره خواهیم بود؟»، گفت :انتظار می‌رفت در لیگ بازیهای پر گلی ببینیم، البته هفته اول خوب بود و در هفته‌های بعد بردها اقتصادی شد و سطح کیفی لیگ پایین آمد. با توجه به اینکه در نیم فصل دوم تیم ها بازیهای دفاعی انجام می دهند سعی می‌کنند نیم فصل اول امتیازات لازم را جمع کنند تا در هفته های پایانی لیگ به مشکل بر نخورند.

تنها نقطه امیدوارکننده در لیگ پرانتقادایران

فلاحت زاده در پایان خاطر نشان کرد: فوتبال ما چندین سال است که نه ستاره داشته و نه پدیده ای، متاسفانه کیفیت لیگ وقتی پایین می‌آید نباید انتظاری هم در این زمینه داشت. البته امسال به جوانان بیشتری در لیگ میدان داده شده است و این می تواند در این لیگ پر ایراد یک نقطه روشن و امیدوار کننده باشد. جوانان امروز می‌توانند آینده دار فوتبال کشورمان باشند. با توجه به اینکه میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بالاست باید به جوانان بیشتراهمیت بدهیم تا آینده فوتبال ما تضمین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا