کیفیت شبکه اینترنت کشور برای نمایندگان مجلس تشریح شد


کیفیت شبکه اینترنت کشور برای نمایندگان مجلس تشریح شد

با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کیفیت شبکه اینترنت کشور برای نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در چهارمین جلسه بررسی کیفیت شبکه ارتباطی کشور به میزبانی محمد جعفرپور، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات و با حضور نمایندگان انجمن تجارت الکترونیک تهران و نمایندگان اپراتورهای همراه و ثابت، زیرساخت کیفیت شبکه اینترنت کشور در حضور مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران، ری، شمیران، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تشریح شد.

محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، این جلسه را فرصتی برای تبیین پیشرفت‌ها و دستاوردهای وزارت ارتباطات در حوزه توسعه شبکه ارتباطی و افزایش سرعت و بهبود کیفیت اینترنت کشور عنوان کرد.

وی افزود: پس از انتشار گزارش انجمن تجارت الکترونیک تهران و طرح ادعای وجود اختلالات عمدی بر شبکه ارتباطی کشور برگزاری این سلسله جلسات منجر به رفع ابهامات مطرح شده و رسیدن طرفین به یک جمع بندی واحدی شده است.

جعفرپور با تاکید بر اینکه افزایش میزان رضایتمندی کاربران اینترنت برای ما یک اصل به شمار می‌رود، تصریح کرد: در وزارت ارتباطات، شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم تا اینترنت را با بهترین کیفیت برای مردم فراهم کنیم.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اپراتورها و شرکت ارتباطات زیرساخت در این راستا در حال ارتقای ظرفیت شبکه ارتباطی هستند، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته نیز شرکت ارتباطات زیرساخت ارتقا و جایگزینی تجهیزات را در ساعات کم ترافیک شبانه روز (down time) آغاز کرده است.

توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این جلسه با تقدیر از ابتکار وزارت ارتباطات برای برگزاری جلسات هم اندیشی و تبیین کیفیت شبکه ارتباطی گفت: بر اساس سوالی که از وزیر ارتباطات مطرح کردیم، درباره اختلالات در شبکه ارتباطی مباحثی مطرح شد که بر پایه آن مقرر شد از این پس با حضور فعالان صنف و اعضای انجمن تجارت الکترونیک در جلسات هفتگی اقدام به ابهام زدایی شود.

پیش از این، توانگر و برخی از نمایندگان مجلس سوالی را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص «مشکلات ناشی از سرعت و کیفیت پایین اینترنت» مطرح کرده بودند که وزیر ارتباطات با حضور در صحن علنی و برنامه سه شنبه‌های نظارتی مجلس توضیحاتی را در این ارتباط ارائه کرد.

همچنین روز دوشنبه نشستی با حضور وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلسی که خواهان تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات بودند در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد که بعد از ارائه توضیحات و مستندات از سوی زارع پور، نمایندگان از توضیحات وی قانع شدند و طرح موضوع تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات منتفی اعلام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!