بیست و چهارمین کنگره دانشجویان علوم پزشکی مهرماه برگزار می شود


بیست و چهارمین کنگره دانشجویان علوم پزشکی مهرماه برگزار می شود

بیست و چهارمین کنگره تحقیقات و فناوری سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور ۱۱ تا ۱۴ مهر ماه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، نشست هماهنگی بیست و چهارمین کنگره سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور با حضور دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس کنگره و رئیس دانشگاه بقیه الله، دکتر عباسعلی ایمانی فولادی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه بقیه الله، دکتر نیما رضایی دبیر کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی و جمعی از دبیران کنگره برگزار شد.

پناهی با تاکید بر اینکه ایجاد فضای نشاط دانشجویی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: این کنگره رویدادی برای دانشجویان و با مشارکت دانشجویان برگزار می‌شود. باید از توان و انرژی آنها استفاده شود و فقط زیرساخت‌ها و ملزومات از جانب معاونت و دانشگاه تامین و مهیا خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه باید از تجربیات بیست و چهار دوره قبل استفاده شود، عنوان کرد: انتظار می‌رود روند برگزاری کنگره تحقیقات و فناوری دانشجویی با این سابقه طولانی صعودی باشد و هر سال بهتر و همه جانبه‌تر از دوره‌های پیشین برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر موضوعات فرهنگی باید به محتوا نیز توجه ویژه‌ای شود؛ اظهار داشت: ثابت شده است زمانی انتقال محتوا با موفقیت‌ صورت می‌پذیرد که محتوا به خصوص موضوعات تخصصی در کنار مسائل فرهنگی مطرح شود. ضمن اینکه ماهیت کنگره و مشارکت و حضور دانشجویان مزید بر علت است که موضوعات روز علم و دانش علوم پزشکی در این کنگره مطرح شود.

دکتر پناهی با بیان اینکه فرصت خوبی است زمینه برای ارتباط دانشگاه و صنعت و آشنایی دانشجویان و محققان با شرکت‌های دانش بنیان نیز فراهم شود، عنوان کرد: برگزاری تورهای بازدید از شرکت‌های دانش بنیان، تولیدکنندگان واکسن، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد سلامت و غیره همه از جمله برنامه‌های جانبی کنگره امسال خواهد بود.

بیست و چهارمین کنگره سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور ۱۱ تا ۱۴ مهر ماه در محل برج میلاد با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ردپای بزرگترین پرنده شکارچی تاریخ کشف شد + عکس