فضاپیمای ناسا نمونه سیارک «بن نو» را همراه خود می آورد


فضاپیمای ناسا نمونه سیارک «بن نو» را همراه خود می آورد

نخستین ماموریت ناسا برای جمع آوری نمونه از یک سیارک در حال بازگشت به زمین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، فضاپیما اوسیرس رکس، پیشرانه های کنترل ارتفاع خود را روز یکشنبه روشن کرد. این مانور نامحسوس اما مهم، کاوشگر را در مسیر بازگشت به زمین قرار می دهد.

مقامات ناسا در یک پست وبلاگی نوشتند: مانور اصلاح مسیر سرعت فضاپیما نسبت به زمین را حدود ۰.۵ مایل برساعت (کمتر از یک کیلومتر برساعت) کاهش داد. بدون این تغییر نامحسوس اما مهم فضاپیما و محموله نمونه سیارک از کنار زمین می گذشتند.

طبق این آپدیت فضاپیمای اوسریس رکس حامل محموله مهم و در حقیقت ۲۵۰ گرم گرد و غبار است که در اکتبر ۲۰۲۰ میلادی از سیارک «بن نو» با عرض ۵۰۰ متر جمع آوری شد.

ناسا در بخش دیگری از پست خود نوشت: سفر فضاپیما با چنین سرعت و زاویه دقیقی سبب می شود تا در منطقه از پیش تعیین شده واقع در جنوب سالت لیک سیتی فرود بیاید.

محموله نمونه این فضاپیما به تدریج مورد بررسی محققان سراسر جهان قرار می گیرد و چشم اندازی از چگونگی تکامل منظومه شمسی فراهم می کند.

در روز دوشنبه (که بیانیه ناسا منتشر شد) اوسیریس رکس در فاصله ۷ میلیون کیلومتری زمین قرار داشت و با سرعت حدود ۲۳ هزار کیلومتر در حرکت بود. تیم ماموریت احتمالا در ۱۷ سپتامبر یک بار دیگر پیشرانه های ابزار را روشن کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)