تحلیف و اعطای پروانه کارآموزی به 140 نفر


تحلیف و اعطای پروانه کارآموزی به 140 نفر

اردبیل- مراسم تحلیف و اعطای پروانه کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل به تعداد ۱۴۰ نفر از کارآموزان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل شامگاه سه‌شنبه در این مراسم اظهار کرد: امر وکالت، امر خطیر و بسیار ارزشمندی است که محوریت آن قرآن کریم، کلام الهی و همچنین مبنا و محور قانونمداری و دفاع از حق و حقیقت است.

قاسم امیدی به چالش‌های اخیر نهاد وکالت به عنوان یک نهاد ارزشمدار اشاره کرد و گفت: عده‌ای از نمایندگان مجلس با طرح‌های غیراصولی سعی کردند به جایگاه وکالت خدشه وارد کنند در حالی که انتظار می‌رود شورای نگهبان با رد این طرح‌های غیرمنطقی وکلا را در انجام مسئولیت و مأموریت خطیر خود کمک و یاری کنند.

وی تصریح کرد: اخیراً در بررسی قانون برنامه هفتم توسعه و در یک اقدام ناقص و غیرعقلانی و مغایر با تفکیک قوا، حرکتی از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد تا امر وکالت در کنار سایر مشاغل محسوب شود در حالی که ارزش و جایگاه این امر والاتر است و بر هیچکس پوشیده به نظر نمی‌رسد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس با مشورت گرفتن از افراد توانمند آگاه به مسائل حقوقی و وکالت در اقدام اخیر خود تجدید نظر کرده و زمینه اعتلای جایگاه وکالت و شاغلان در این حوزه را با توجه به حساسیت و خطیر بودن این مسئولیت به درستی انجام دهند.

امیدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وکلای جوانی که از امروز آئین تحلیف و اعطای پروانه آنها انجام می‌شود، قطعاً با گذراندن دوره‌های مختلف و حضور در نشست‌های علمی و کمیسیون‌های کارآموزی و اختبار خود را برای جایگاه وکالت آماده می‌کنند تا در این عرصه خطیر بتوانند مسئولیت خود را به شایستگی انجام دهند.

وی اضافه کرد: ۱۴۰ نفر از کارآموزان در مراسم تحلیف و اعطای پروانه کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه حاضر شده و سعی آنها بر این است تا در این جایگاه و لباس وکالت به وظیفه خطیر خود عمل کنند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل بیان کرد: بعد از سال‌ها انتظار ساختمان دادسرای انتظامی اردبیل نیز در قالب سه شعبه دادیاری افتتاح می‌شود تا رسیدگی به پرونده‌ها را در این مجموعه شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم کارآموزان شرکت‌کننده در آئین تحلیف، سوگندنامه وکالت را قرائت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!