نقش پیشرو ایران در اهمیت دادن به موضوع مقابله با گرد و غبار


نقش پیشرو ایران در اهمیت دادن به موضوع مقابله با گرد و غبار

نماینده مقیم سازمان ملل بر نقش پیشرو ایران در اهمیت دادن به موضوع مقابله با گرد و غبار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مربوط به اجلاس بین المللی مقابله با طوفان‌های گرد و غبار امروز با حضور علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و اشتفان پریزنر، نماینده مقیم سازمان ملل در ایران برگزار و به سوالات خبرنگاران در این راستا پاسخ داده شد.

نماینده مقیم سازمان ملل در پاسخ به خبرنگار مهر درباره نقش ایران در جهت مقابله با طوفان‌های گرد و غبار اظهار داشت: ایران در چند سال اخیر نقش رهبری در اهمیت دادن به موضوع طوفان‌های گرد و غبار را داشته است و سازمان ملل هم همکاری‌های خوبی با ایران از گذشته داشته تا اقدامات حفاظتی درباره محیط زیست انجام شود.

وی افزود: حفاظت از تالاب‌ها، بازتوانی تالاب‌ها، بازتوانی زمین‌های خشک و موضوع مقابله با تغییرات اقلیمی از جمله همکاری‌هایی است که سازمان ملل با ایران در حوزه محیط زیست داشته است.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران ادامه داد: اخیراً هم در جهت توسعه پایدار سندی به امضای ایران و برخی کشورهای دیگر و سازمان ملل رسیده و سازمان ملل به سابقه طولانی و تخصصی ایران در حوزه محیط زیست اذعان دارد، آن را به رسمیت می‌شناسد و تقدیر می‌کند.

نماینده سازمان ملل در مورد موضوع مشکلات آب اظهار داشت: این مسئله بحث دوجانبه کلاسیک است و اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه نقش سازمان ملل در این راستا این بوده که اگر دو کشور مربوطه برای میانجگری درخواست کنند، مشاوره صورت می‌گیرد، گفت: ما کاملاً به موضوع هامون و اتفاقات پیش آمده واقف هستیم ولی نکته کلیدی این است که کشورهای اصلی باید وارد گفت‌وگو شوند تا به حل مشکلات بیانجامد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ هانده ارچل از چهره و ظاهر جدیدش رونمایی کرد!