سند سپتامبر جدید نیست و همان روند مذاکرات ایران و 1+4 است


سند سپتامبر جدید نیست و همان روند مذاکرات ایران و 1+4 است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سند سپتامبر سند جدیدی به شمار نمی‌رود و همان روند مذاکرات ایران و ۱+۴ بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص سند سپتامبر که از سوی وزیر امور خارجه مطرح شده است، گفت: موضوع را در رسانه‌ها دیدم و شاهد بعضی تحلیل‌ها و تفسیرهای مختلف در این زمینه بودیم. ادبیات جناب آقای وزیر در گفتگوی انجام شده کاملاً روشن و واضح بوده است.

وی افزود: سند سپتامبر سند جدیدی به شمار نمی‌رود در واقع همان روند مذاکرات ایران و ۴+۱ بوده است. آخرین پیش‌نویس مذاکرات برجامی در چهارچوب برجام در سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی یا شهریور ۱۴۰۱ آماده جمع‌بندی و بازگشت همه طرف‌ها به توافق برجام بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اما دولت آمریکا و شرکای اروپایی آن در یک محاسبه غلط با نگاه به اغتشاشات داخلی ایران و سرمایه‌گذاری در این اغتشاشات و همچنین با نیم نگاهی به تحولات اوکراین در آن مقطع با فرصت سوزی و از میان بردن یک فرصت از نهایی کردن آن روند مذاکرات و جمع‌بندی آن سر باز زدند.

وی افزود: بار دیگر نشان دادن از اراده سیاسی و حقیقی لازم برای بازگشت همه طرف‌ها به توافق برخوردار نیستند و مایل نیستند تعهدات خود را انجام دهند.

کنعانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد توضیحات آقای وزیر شفاف بوده و قاعدتاً باید عزیزان متن این مصاحبه را خوانده باشند و ابهامی در آن وجود ندارد.

در حال تکمیل…

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!