تحرکات بیگانه در سوریه نشانگر اهداف دشمنان علیه امنیت منطقه است


تحرکات بیگانه در سوریه نشانگر اهداف دشمنان علیه امنیت منطقه است

وزیر امور خارجه گفت: تحرکات بیگانه در فعال ساختن تروریست‌ها در سوریه، نشانگر اهداف دشمنان و رژیم صهیونیستی علیه سوریه و امنیت منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

تحولات سیاسی لبنان و منطقه از جمله تحولات فلسطین، سوریه و وضعیت جبهه مقاومت و برخی تحولات مهم جهان اسلام در این دیدار مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار دبیرکل حزب الله لبنان را در جریان گفتگوهای اخیر خود با مقامات عربستان سعودی نیز قرار داد.

امیرعبداللهیان ارزیابی خود را از گفتگو با مقامات عربستان مثبت خواند و افزود: روند اجرای توافقات فیمابین، شاخصی بر نگرش دو کشور در صفحه جدید مناسبات تهران و ریاض خواهد بود.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به مذاکرات خود با رئیس جمهور سوریه و مقامات ارشد این کشور تصریح کرد که در شرایط بازگشت روابط سوریه به حالت طبیعی با کشورهای عربی، تحرکات بیگانه در فعال ساختن تروریست‌ها در سوریه، نشانگر اهداف دشمنان و رژیم صهیونیستی علیه سوریه و امنیت منطقه است.

در این دیدار آخرین وضعیت فلسطین و بحران‌های چندلایه امنیتی و اجتماعی در درون سرزمین‌های اشغالی مورد بحث قرار گرفت و دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: امروز مقاومت لبنان و فلسطین در قوی‌ترین وضعیت قرار دارد و اگر از صهیونیست‌ها رفتاری مبتنی بر محاسبه خطا سر زند، با واکنش پشیمان کننده مقاومت مواجه خواهند شد.

سید حسن نصرالله با اشاره به نقش سازنده ایران در قبال منطقه و لبنان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت منطقه، لبنان و ایران، نقش سردار سلیمانی را در تثبیت امنیت منطقه در مقابله با صهیونیسم و تروریسم فراموش ناشدنی خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم