امیرعبداللهیان: در قضیه فلسطین با هیچ طرفی تعارف نمی‌کنیم


امیرعبداللهیان: در قضیه فلسطین با هیچ طرفی تعارف نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه گفت: ما در قضیه فلسطین با هیچ طرفی تعارف نمی‌کنیم و مسؤلان ایرانی همواره با افتخار حمایت خود را از مقاومت ملت فلسطین اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیئتی سیاسی به لبنان سفر کرده است، به اتفاق هیئت همراه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در نشستی مشترک با دبیران کل و مسئولان گروه‌های مختلف فلسطینی شرکت کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست گفت، نظام بین الملل در حال تغییرات اساسی است و ما شاهد بازیگران جدیدی در صحنه بین‌المللی هستیم. آمریکا در تلاش برای حفظ هژمونی خویش است اما منطقه و دنیا بخوبی درک می‌کند که آمریکا نمی‌تواند هژمونی خود را اِعمال کند و برعکس آن، مقاومت توانمند است و می‌تواند اراده خود را مقتدرانه محقق کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به استمرار حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و ملت فلسطین افزود: امروز جایگاه مقاومت در منطقه قابل نادیده گرفتن نیست و مقاومت به عنوان یک بازیگر اساسی و اصلی در منطقه و در فلسطین مورد توجه غرب قرار دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی احساس می‌کند که در صحنه نبرد بازنده است، فلذا از ترور رهبران مقاومت فلسطینی صحبت می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تأکید بر اهمیت وحدت عمل گروه‌های مقاومت در دفاع از فلسطین و ایستادگی در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی گفت: وحدت عمل گروه‌های مختلف فلسطینی قدرت مقاومت را افزایش داده و تردیدی نیست که مقاومت کلام آخر را در هر موضوعی می‌زند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با قدرت حمایت خود را از ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین ادامه می‌دهد، افزود: ما در قضیه فلسطین با هیچ طرفی تعارف نمی‌کنیم و مسئولان ایرانی همواره با افتخار حمایت خود را از مقاومت ملت فلسطین اعلام می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران از استقرار دولت واحد فلسطینی در سراسر فلسطین تاریخی به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تأکیدات مستمر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اقدامات ما می‌بایست همواره در جهت حمایت از مقاومت باشد، افزود؛ حمایت از مقاومت در جوهره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و امروز مقاومت در بهترین شرایط خود قرار دارد و ما اطمینان داریم که با وحدت گروه‌های فلسطینی و روند مقاومت و ایستادگی روزافزون ملت فلسطین، شاهد شکست کامل دشمن صهیونیستی و تشکیل دولت واحد فلسطینی به پایتختی قدس شریف خواهیم بود.

در ابتدای این نشست مشترک، تعدادی از رهبران و شخصیت‌های جهادی فلسطین ضمن تشکر از استمرار حمایت مؤثر جمهوری اسلامی ایران از مقاومت ملت فلسطین در مسیر ایستادگی و مقاومت برای آزادی فلسطین از اشغال رژیم غاصب صهیونیستی و نیز اظهار خرسندی از افزایش پویایی، پیشرفت و اقتدار دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ایران، به بیان نقطه نظرات خود در ارتباط با قضیه فلسطین پرداختند.

شخصیت‌های فلسطینی شرکت کننده در این نشست، با اشاره به دشمنی بدون تبعیض رژیم صهیونیستی با تمامی فلسطینیان و تلاش رژیم برای از بین بردن هویت فلسطینی، گفتند؛ اراده ملت و مقاومت فلسطین امروز قوی‌تر از هر زمان دیگری است و ملت فلسطین از ذره‌ای از حقوق خود عقب نشینی نخواهد کرد و هرگز در مقابل دشمن صهیونیستی تسلیم نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان