میزان دستمزد کار دانشجویی در فنلاند


کار دانشجویی در فنلاند در کنار اخذ بورس تحصیلی روشی برای تحصیل رایگان در این کشور اروپایی است. مزیت کار دانشجویی در کشور فنلاند نیز این است که دانشجویان علاوه بر تامین خرج و مخارج تحصیلیشان همچنین می توانند سابقه کاری هم از این کشور داشته باشند.

نکته بعدی اینکه دانشجویان برای کار در فنلاند نیازی به اخذ مجوز کاری ندارند و تا حداکثر 30 ساعت در هفته نیز مجاز هستند به کار پاره وقت مشغول شوند.

  • آیا دانشجویان خارجی در فنلاند مجاز به کار هستند؟
  • شرایط کار حین تحصیل در فنلاند چیست؟
  • آیا برای کار دانشجویی در فنلاند مجوز خاصی لازم است؟
  • میزان دستمزد دانشجویان در مشاغل نیمه وقت فنلاند چقدر است؟
  • شرایط کاری پس از اتمام تحصیلات در فنلاند چیست؟
  • بهترین مشاغل نیمه وقت دانشجویی در فنلاند کدامند؟

کیفیت آموزشی ایده آل، هزینه تحصیلی مقرون به صرفه، ساپورت های دولتی از دانشجویان، امکان کار دانشجویی، فرصت های شغلی مناسب و ... فنلاند را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپا بدل کرده است. بنابراین شرایط تحصیل در فنلاند از هر نظر برای دانشجویان ایرانی فراهم است. اگر شما هم جزء دسته متقاضیان تحصیل در فنلاند هستید و در پی کسب مشاوره تخصصی در همین باب می باشید توصیه میشود حتما با تیم وکلا و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تحصیل در فنلاند؛ شرایط و امتیازات

نظام آموزش عالی فنلاند جزء بهترین و معتبرترین نظام های آموزشی اروپا و جهان محسوب می شود. چرا که کیفیت آموزش عالی در فنلاند به پیروی از استانداردهای آموزشی اتحادیه اروپایی و فرآیند بولونیاست. از همین رو مدارک صادره از دانشگاه های مختلف فنلاند نیز از اعتبار بالایی برخوردار است. ضمنا اغلب برنامه های تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاهی در این کشور به زبان انگلیسی ارایه می شود:

هایلایت های تحصیل در فنلاند 2023
انواع دانشگاه ها دانشگاه های تحقیقاتی و دانشگاهای علوم کاربردی (UAS)
موسسات آموزشی لیست شده 29 دانشگاه
دانشگاه های رتبه دار 10 دانشگاه
برترین دانشگاه دانشگاه هلسینکی
سال تحصیلی آگوست- می

ضمنا برای تحصیل در فنلاند شما علاوه بر ارایه مدرک دیپلم متوسطه با GPA بالا همچنین نیازمند ارایه مدرک زبان و نیز نمره قبولی در آزمون ورودی یا مصاحبه هستید. از طرف دیگر، سطح هزینه تحصیلی در کشور فنلاند نیز برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه است. در حال حاضر متوسط هزینه تحصیلی در دانشگاه های مختلف فنلاند بین 5000 تا EUR18000 (یورو) متفاوت است و این هم به برنامه تحصیلی و نوع دانشگاه مربوطه بستگی دارد.

میزان دستمزد کار دانشجویی در فنلاند

آیا تحصیل رایگان در فنلاند امکانپذیر است؟

در جواب به این سوال باید گفت که بله، امکانپذیر است. منتها به شرط اینکه شما با راه و روش تحصیل رایگان یا حداقل تحصیل ارزان در کشور فنلاند آشنا باشید. با اینکه تمامی دانشجویان خارجی در فنلاند بلا استثنا بایستی شهریه تحصیلی خودشان را پرداخت بکنند و باز با اینکه هزینه تحصیلی در دانشگاه های فنلاند در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی چندان هم بالا نیست ولی دانشجویان با استفاده از روش هایی می توانند هزینه تحصیلیشان در این کشور را تا حد رایگان تقلیل دهند. این روش ها نیز شامل:

بررسی شرایط کار دانشجویی در فنلاند

پس با توجه به توضیحات فوق می توان چنین نتیجه گرفت که هر دانشجوی خارجی در کشور فنلاند امکان انجام کار نیمه وقت دانشجویی را دارد. فقط کافی است که اولا در یکی از موسسات آموزش عالی فنلاند ثبت نام کرده باشد و دوما دارای ویزای تحصیلی فنلاند باشد. قوانین کار در فنلاند به آنها این امکان را می دهد تا در طی دوره تحصیلیشان تا ماکسیمم 30 ساعت در هفته و در طی دوره تعطیلات نیز به صورت فول تایم به کار بپردازند.

ضمنا از جمله مشاغل پاره وقت برای کار دانشجویان در فنلاند نیز می توان به مشاغل زیر اشاره نمود:

  • کار در هتل ها به عنوان پذیرشگر
  • کار در رستوران ها به عنوان ویترز
  • کار در فروشگاه ها به عنوان صندوقدار
  • کار در کتابخانه ها به عنوان کتابدار
  • کار در انتشارات به عنوان مترجم یا مفسر
  • کار در آموزشگاه ها و مدارس به عنوان مربی زبان
  • کار به عنوان باغبان در مزارع و غیره

میزان دستمزد کار دانشجویی در فنلاند

ساعات کار دانشجویی در فنلاند

پس قوانین کشور فنلاند به دانشجویان خارجی امکان می دهد تا حین تحصیل به کار نیمه وقت نیز بپردازند و برای انجام کار دانشجویی نیز داشتن ویزای تحصیلی کفایت می کند ولی ساعت کاری دانشجویان در این مورد فرق می کند. پس اگر چنانچه شغل شما متناسب با رشته تخصصیتان باشد، شما می توانید ماکسیمم تا 30 ساعت در هفته را به کار نیمه وقت بپردازید. ولی در صورت کار در مشاغل غیر مرتبط مجاز هستید حداکثر تا 25 ساعت در هفته را به کار نیمه وقت بپردازید.

میزان دستمزد کار دانشجویی در فنلاند

درآمد کار دانشجویی در فنلاند

با اینکه هیچ گونه دستمزد حداقلی در فنلاند برای دانشجویان بین المللی تعریف نشده است ولی آنها از طریق کار دانشجویی نیمه وقت می توانند به درآمدهای خوبی دست یابند. در شرایط فعلی پایین ترین سطح دستمزدی در فنلاند حدود 7 الی EUR8 (یورو) در ساعت است. در حالیکه دانشجویان خارجی با کار نیمه وقت می توانند حتی به درآمدی بین 9 الی EUR13 (یورو) نیز دست پیدا بکنند. بنابراین بسته به بخش و نیز میزان تخصص کاری، دانشجویان در فنلاند می توانند ماهیانه به درآمدی بین 900 الی EUR1300 (یورو) دست یابند. از همین طریق نیز به طور کارآمدی مخارج تحصیل و زندگیشان در فنلاند را مدیریت بکنند.

شرایط کار پس از تحصیل در فنلاند

در واقع کار دانشجویی در فنلاند پیش درآمدی برای ورود جدی به بازار کاری فنلاند می باشد. چرا که در این دوره دانشجویان علاوه بر کسب درآمد همچنین به تجربه اندوزی می پردازند تا با دستهایی پر وارد بازار کار فنلاند شوند. در هر صورت، آنها به محض پایان دوره تحصیلی خودشان می توانند برای اخذ ویزای جاب سیکر فنلاند اقدام بکنند و با این ویزا به مدت حداکثر 1 سال برای کاریابی در کشور فنلاند اقدام کنند. بمحض پیدا کردن کار مناسب نیز ویزای تحصیلی فنلاند را به ویزای کاری این کشور تبدیل بکنند. از جمله ویزاهایی که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی از فنلاند می توانند درخواست دهند شامل:

  • ویزای کاری متخصصان در فنلاند
  • بلوکارت اتحادیه اروپایی (EU)
  • ویزای کارآفرین فنلاند
  • ویزای استارت آپ فنلاند

با اخذ مشاوره های حضوری و تلفنی از کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن تعیین مسیر مهاجرتی خود همچنین گام های مطمئن و تضمینی برای اخذ ویزای خود بردارید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش موقعیت خرید نشان دهنده اوج بیت کوین