چه فصلی برای سفر به استانبول مناسب است؟‍‌‎


استانبول شهری است که باید لااقل یک بار به آن سفر کرد. زمانی که در مورد زمان مناسب برای سفر به استانبول تحقیق می‌کنید، می‌توانید موارد متنوعی را در نظر گرفته و بر اساس آن بهترین فصل برای سفر به استانبول را انتخاب نمایید. در استانبول بهترین زمان...

استانبول شهری است که باید لااقل یک بار به آن سفر کرد. زمانی که در مورد زمان مناسب برای سفر به استانبول تحقیق می‌کنید، می‌توانید موارد متنوعی را در نظر گرفته و بر اساس آن بهترین فصل برای سفر به استانبول را انتخاب نمایید. در استانبول بهترین زمان برای هر سلیقه‌ای می‌تواند متفاوت باشد، زیرا افراد مختلف سلیقه‌های متنوعی برای تفریح و فعالیت دارند و آب‌وهوای مطلوب این سلیقه‌ها ممکن است بهار، تابستان و یا پاییز باشد.

چه فصلی برای سفر به استانبول مناسب است؟‍‌‎
اگر برنامه‌ی سفر شما به استانبول، به منظور وقت‌ گذراندن در سواحل مدیترانه و سفر به جزایر این شهر و شنا و آب تنی باشد، تابستان فصل مناسب شما برای سفر است. اما اگر قصد دارید از خرید بلیط‌های گران‌قیمت و ازدحام شهر پرهیز کنید و در شهری خلوت و آرام به تفریح بپردازید، به ویژه اگر از طرفداران تاریخ هستید و ترجیح می‌دهید با گشت‌وگذار در مکان‌های تاریخی، استانبول را بشناسید، بهتر است پاییز و حتی زمستان را برای سفر انتخاب کنید. با این همه در هر فصلی که به استانبول سفر می‌کنید، باید از امکانات مناسب اقامت و خورد و خوراک استانبول از ارزان‌ترین گرفته تا بهترین‌های این شهر آگاه باشید تا بتوانید گزینه‌ی مناسب خود برای سفر را انتخاب نمایید.

خوش آب‌وهواترین فصل برای سفر به استانبول

استانبول شهری است که طبیعتی چهارفصل دارد. بهار سرسبز و خوش آب‌وهوا، تابستان‌های گرم، پاییز متعادل و زمستان سرد: آب و هوای این شهر در هر فصل طرفدارای خودش را دارد و علاقمندان به تفریحات مختلف را به سمت خود می‌کشاند. برای کسانی که از گرمای تابستان و سرمای زمستان فراری‌اند، نیمه دوم فصل بهار و اوایل پاییز بهترین و خوش آب و هواترین فصل برای سفر به استانبول است. در این زمان مسافران می‌توانند در بهترین رستوران های استانبول خوشمزه‌ترین کباب‌های ترکی را نوش جان کنند و به دلیل هوای معتدل، در فضای بیرونی رستوران‌ها بنشینند و از مناظر و زیبایی‌های این شهر لذت ببرند.
رستوران های استانبول غذاهای غربی و طعم شرقی را با تاریخ پیچیده عثمانی ترکیب می‌کنند تا یک تجربه لذت بخش و فراموش نشدنی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای دنیا را برای شما رقم بزنند. دو فصل پاییز و بهار مناسب‌ترین زمان برای غذا خوردن در رستوران‌های فوق‌العاده روی پشت بام است که هوای خوب و مطبوع را بدون نیاز به تهویه مطبوع، به همراه چشم اندازهای بی‌نظیری از بسفر به مسافران هدیه می‌دهند.

چه فصلی برای سفر به استانبول مناسب است؟‍‌‎

ارزان‌ترین فصل برای سفر به استانبول

در استانبول ارزان‌ترین پروازها و هتل‌ها را، به دلیل دمای سرد و شرایط آب و هوایی بارانی و برفی، در قص زمستان خواهید یافت. با وجود این که ژانویه و تعطیلات کریسمس زمان مناسبی برای سفر به ویژه برای اروپاییان است، اما هزینه‌ها به طرز مناسبی معقول است. معمولا می‌توان بهترین هتل های استانبول را در زمستان و به ویژه پس از تعطیلات سال نو، با قیمت‌های بسیار پایین رزرو کرد. فراموش نکنید که استانبول دارای جذابیت‌های گردشگری متنوع و فراوانی است و در این فصل از سال هم می‌توان در استانبول لذت برد.
قطعا نمی‌توان انتظار داشت که در این فصل در سواحل شنا کرد و یا آفتاب گرفت اما به جای آن می‌توان در مراکز خرید سرپوشیده فراوان شهر به گشت‌وگذار پرداخت و یا از جاهای دیدنی مانند منطقه‌ی سلطان احمد و مسجد ایاصوفیه و سلطان احمد، کاخ‌های توپکاپی، مرمر و… و موزه‌های فراوانی که در محیط‌های سرپوشیده قرار دارند، دیدن کرد و هم‌چنین علاوه بر خرید در بازار بزرگ و سنتی شهر، به تماشای تاریخ ترکیه و به ویژه عثمانی پرداخت.

خلوت‌ترین فصل برای سفر به استانبول

شاید تصور کنید که خلوت‌تری فصل برای سفر به استانبول زمستان است. اما باید در نظر داشت که تعطیلات سال نوی مسیحی در فصل زمستان قرار دارد که بسیاری از مسافران را به ویژه در این زمان به سمت خود می‌کشاند. در این زمان فرودگاه های استانبول مملو از جمعیت هستند زیرا این تعطیلات زمان مناسبی برای سفر به استانبول است که هم هزینه‌ها در آن کاهش یافته و هم مراکز خرید با حراج‌های باورنکردنی خود، مسافران را غرق در هیجان می‌کنند. از آنجا که استانبول در همسایگی ایران قرار دارد، افراد زیادی از ایران نیز برای تعطیلات سال نوی ایرانی به این شهر می‎روند. اما پس از پایان تعطیلات سال نوی مسیحی و ایرانی، یعنی نوروز، شهر خلوت می‌شود.
از آنجایی که افراد زیادی در ادارات و جاهای مختلف کار می‌کنند و باید پس از پایان تعطیلات به محل کار خود باز گردند، مسافران کمتری در استانبول حضور دارند. این زمان مناسب افرادی است که می‌توانند از محل کار خود مرخصی بگیرند و یا بازنشسته هستند. شما در این زمان‌ها علاوه بر مواجهه با قیمت‌های پایین‌تر، مجبور نیستید هنگام گشت‌وگذار در شهر و دیدن مناظر و جاذبه های تاریخی، با انبوه گردشگران مواجه شود. بنابراین در مقایسه با ماه‌های تابستانی که مسافران جهان به استانبول هجوم می‌آورند، قدم زدن در میدان تقسیم و منتظر ماندن در صف مقاصد محبوب مانند ایاصوفیه برای شما راحت‌تر خواهد بود.

چه فصلی برای سفر به استانبول مناسب است؟‍‌‎

زیباترین فصول برای سفر به استانبول

به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید جمعیت کمتر را با آب‌و‌هوای دلپذیر ترکیب کنید، باید سفر خود را برای فصل بهار یا اوایل پاییز برنامه‌ریزی کنید. بهار فصل شکوفه دادن گل‌ها و بیدار شدن طبیعت است که به تدریج با هوای گرم در هم آمیخته و زیبایی استانبول را قبل از شروع شلوغ‌ترین فصل در تابستان کامل می‌کند. در واقع فروردین و اردیبشهت استانبول، به همراه مهر و نیمه اول آبان بهترین زمان برای بازدید از این شهر است. در این ماه‌ها ازدحام جمعیت کمتر است و هوا نیز مطبوع و مناسب است.
علاوه بر این فراموش نکنید که در دو فصل بهار و پاییز طبیعت دست و دلبازی فوق‌العاده‌ای دارد و مناظر زیبایی از درختان و فضای سبز و محیط طبیعی استانبول را پیش چشم شما می‎آورد. شما می‌توانید در پارک‌های استانبول از گیاهان تازه رسته و یا درختانی که با برگ‌های زرد و نارنجی و قرمز خود در حال تعویض لباس هستند، لذت ببرید. علاوه بر این شما زمان و مکان زیادی برای لذت بردن از تاریخ، فرهنگ و رستوران‌های شهر را غذا بدون درگیری با جمعیت و هوای گرم و سرد خواهید داشت. علاوه بر این، استانبول در بهار میزبان بسیاری از جشنواره‌ها، کنسرت‌های موسیقی و رویدادهای هنری مانند استانبول معاصر و دوسالانه‎ی استانبول است.

گران ترین و شلوغ‌ترین فصل‌ برای سفر به استانبول

استانبول یک شهر همه‌جانبه که امکانات تفریحی زیادی را در خود دارد و دارای مراکز خرید، مراکز تفریحی و جاهای تاریخی فراوانی است. از سوی دیگر این شهر که دروازه ورود به اروپا نیز هست، دارای جغرافیای مدیترانه‌ای است که اطراف آن را آب گرفته و آب‌وهوای گرم آن در تابستان بسیاری از مسافران را به دلیل علاقه به دریا و شنا به سمت خود می‌کشاند. در نتیجه استانبول تابستان‌ها به گران‌ترین زمان خودش برای سفر تبدیل می‌شود و جمعیت زیادی نیز به آن مسافرت می‌کنند.
باید در نظر داشت که ماه‌های خرداد، تیر و مرداد پرترددترین زمان برای سفر به استانبول است اما ماه شهریور که هوا رو به خنکی می‌رود و افراد برای سال تحصیلی جدید آماده می‎شوند، مسافران کمتری را به استانبول می‌کشاند. در نتیجه شهریور یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به استانبول است که هوای نسبتا گرم و خلوتی نسبی آن، باعث می‎شود این ماه به یکی از مناسب‌ترین زمان‌ها برای سفر به استانبول تبدیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج