ثبت 728 هزار فرصت شغلی طی سال گذشته در کشور


ثبت 728 هزار فرصت شغلی طی سال گذشته در کشور

گرگان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته ۷۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در کشور یک درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، صولت مرتضوی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گلستان در گرگان از ثبت سالانه ۶۷۰ هزار بیمه اجباری جدید در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: براساس گزارش سامانه رصد در پنج ماه گذشته ۳۸۰ هزار فرصت شغلی ثبت شده است.

وی افزود: سال گذشته ۷۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شد که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در کشور یک درصد کاهش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سهم تعاون در اقتصاد کلان کشور بین پنج تا ۶ درصد است، گفت: طبق هدفگذاری که کردیم باید به بیست و پنج درصد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به فعالیت ۱۰۱ هزار تعاونی در کشور، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش تعاونی کشور قرار گرفته است.

مرتضوی اظهار کرد: در دهه گذشته وضعیت اشتغال از شرایط مطلوبی برخوردار نبود اما با تدابیری که دولت سیزدهم اندیشید سالانه یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درآمد نفتی ما در دولت قبل به حداقل رسیده بود و درآمدهای ارزی ما نامناسب بود و نگاه دولتمردان نیز در قوه مجریه نگاه به اخم و لبخند بود و دیپلماسی ما اخم لبخند غرب بود و وقتی می‌پرسیدیم چرا هوای خوزستان و چرا آب گلستان اینگونه است بیان می‌کردند که باید به سمت توافق برویم.

مرتضوی با بیان اینکه دیپلماسی ما به گونه‌ای بود که بالغ بر ۸ میلیارد دلار منابع ما را غرب بلوکه کردند و هر ایرانی که در کشورهای دنیا مستقل زندگی می‌کرد به جرم دور زدن تحریم‌ها بازداشت می‌کردند ادامه داد: در این شرایط شخصیتی دلسوخته و عاشق ملت پا به عرصه گذاشت و من می گویم صندوق بدهکار را دولت سیزدهم تحویل گرفته بود.

این مقام مسئول بیان کرد: در بحث سیاست خارجی ۱۵ سال به دنبال عضویت در شانگ‌های بودیم ولی در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم جمهوری اسلامی عضو گروه شانگ‌های شد و در دو روز گذشته نیز عضو بریکس شدیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دعوای "بریتنی" با نامزد جدیدش به آمبولانس ختم شد!