شیکاگو از کیا و هیوندای به دلیل سرقت های گسترده خودرو شکایت کرد


شیکاگو از کیا و هیوندای به دلیل سرقت های گسترده خودرو شکایت کرد

امسال بیش از 19000 خودرو در شیکاگو به سرقت رفته است که دو برابر سال گذشته و سه برابر بیشتر از سال 2019 است.

دزدی خودروهای کیا و هیوندای پس از افشای نقص‌های امنیتی توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی در سرتاسر کشور افزایش یافته است و جرقه‌ای را برانگیخته است که به آن «چالش کیا» گفته می‌شود که در آن مردم سرقت‌های خود را به صورت زنده پخش می‌کنند.

شیکاگو از کیا و هیوندای به دلیل سرقت های گسترده خودرو شکایت کرد

حداقل 20 وکیل ایالتی در ایالات متحده از هیوندای و کیا خواسته اند تا اقدامات ضد سرقت را افزایش دهند، در حالی که اریک آدامز، شهردار نیویورک، رسانه های اجتماعی را مسئول فساد جوانان دانسته است.

شیکاگو به‌ویژه از دزدی وسایل نقلیه که در طول همه‌گیری شیوع پیدا کرد و به نگرانی‌های گسترده‌تر در مورد جنایات مارپیچی، از جمله دزدی خودروها افزوده بود، آسیب دیده است.

بیش از 19000 خودرو در سال جاری در شیکاگو به سرقت رفته است که دو برابر سال گذشته و سه برابر بیشتر از سال 2019 است. در نیمه دوم سال 2022 حدود 8350 خودروی کیا و هیوندای در شیکاگو به سرقت رفته است، در حالی که تنها 500 دستگاه در 6 ماه اول سال 2018 بوده است.

جانسون که بیش از 100 روز در قدرت بوده است، در بیانیه ای گفت: «جنایتی در سطح شهر و سراسر کشور پیرامون سرقت خودرو درست در مقابل چشمان ما آشکار شده است.»

ناتوانی در مقابله با خشونت یکی از اصلی ترین دلایلی است که شهردار سابق لوری لایت فوت امسال شغل خود را از دست داد. او اولین شهردار بود که از سال 1983 در انتخابات مجدد شکست خورد.

منبع: Autonews


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج