14 پروژه منابع طبیعی اصفهان در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود


14 پروژه منابع طبیعی اصفهان در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود

اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از بهره برداری از ۱۴ پروژه شامل آبخیزداری، زراعت چوب، نهال کاری و بادشکن غیرزنده در مناطق مختلف استان در هفته دولت خبرداد.

ابوطالب امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب و ذخیره منابع آبی و روان آب، چندین پروژه آبخیزداری در سطح استان در حال اجراست که در هفته دولت پنج پروژه آبخیزداری در سطح شهرستان‌های سمیرم، لنجان، اردستان و خور و بیابانک به بهره برداری خواهد رسید.

امینی ادامه داد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، در سطح استان نیز پروژه‌های نهالکاری در دست اقدام است که در هفته دولت از ۲ پروژه نهالکاری، مراقبت و آبیاری رونمایی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه بادشکن‌ها بعنوان یکی عوامل مؤثر در تثبیت شن‌های روان و بروز گرد و غبار، همواره جزو طرح‌های اصلی اداره کل محسوب می‌شود، ابراز داشت: در هفته دولت نیز در شهرستان‌های آران و بیدگل، خور و بیابانک و نائین سه پروژه بادشکن غیرزنده به بهره برداری خواهد رسید.

امینی به اجرا و بهره برداری از طرح‌هایی که به افزایش پوشش گیاهی در سطح مراتع و جنگل‌های استان منجر می‌شود اشاره کرد و افزود: در هفته دولت، چهار پروژه زراعت چوب و توسعه جنگل با بذر به بهره برداری می‌رسد که شروع عملیات اجرایی این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این ۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال اجرا شده و همه در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی