اتحادیه عرب خواستار مداخله فوری برای توقف هتک حرمت های رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی شد


اتحادیه عرب خواستار مداخله فوری برای توقف هتک حرمت های رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی شد

اتحادیه کشورهای عربی خواستار مداخله فوری جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی و مسجدالاقصی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم 24، اتحادیه کشورهای عربی از جامعه جهانی خواست فوراً برای توقف تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی، نسبت به قدس اشغالی و مسجدالاقصی کاری بکنند و مانع هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی موجود در مسجدالاقصی بشوند.

اتحادیه عرب در بیانیه ای که روز دوشنبه از سوی بخش فلسطین و سرزمین‌های عربی اشغالی صادر شد، اعلام کرد: امروز پنجاه و چهارمین سالگرد آتش‌ سوزی مسجد الاقصی است که مایکل روهان، افراطی یهودی در 21 آگوست مسجدالاقصی را به آتش کشید و منبر صلاح الدین در آتش سوخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: از آن تاریخ تاکنون، دولت های پی در پی اسرائیل به تلاش های سیستماتیک خود برای آسیب رساندن به مسجدالاقصی و قداست آن از طریق حفاری هایی که در زیر و اطراف آن انجام می دهند، با هدف تضعیف پایه ها و کارکرد آن ادامه داده اند.

اتحادیه عرب گفت: اجرای حملات روزانه اعضای دولت اسرائیل و شهرک نشینان به مسجدالاقصی و صحن های آن تحت حمایت مستقیم نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی، تلاشی است برای اینکه در وضعیت قانونی و تاریخی مسجدالاقصی تغییر ایجاد کنند و تقسیم زمانی و مکانی را به این مسجد تحمیل کنند.

اتحادیه عرب، بار دیگر تمامی تخلفات مقامات اشغالگر اسرائیل علیه اماکن مقدس مسیحی و اسلامی را محکوم کرد که مهم ترین آنها هتک حرمت مسجدالاقصی است.

همچنین هرگونه تلاش برای تضعیف حاکمیت فلسطین بر شهر قدس شرقی، پایتخت کشور فلسطین و مقدسات آن و یا هرگونه اقدام یکجانبه ای که بر وضعیت حقوقی قدس تأثیر می گذارد، محکوم کرد.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا کوچولو را دیده اید؟ / هلیکوپتر امداد برای پیدا شدن دختر گمشده به پرواز در آمد + فی...