جزییات طرح اداره بهداشت کربلا در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی


جزییات طرح اداره بهداشت کربلا در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

اداره بهداشت کربلای معلی، جزییات مفاد طرح بهداشتی ویژه اربعین حسینی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نینا، دکتر صباح الموسوی، مدیر کل اداره بهداشت کربلای معلی درباره مفاد طرح بهداشتی ویژه اربعین حسینی گفت: این طرح شامل توزیع 100 آمبولانس فوری در نزدیکی مراکز اورژانس داخل شهر قدیمی و جاده‌های خارجی و استقرار 43 تیم پزشکی در امتداد سه محور شهر کربلا در فاصله 20 کیلومتری از یکدیگر می شود تا بهترین خدمات پزشکی و بهداشتی را به زائران ارائه دهند.

وی افزود: همچنین یک بیمارستان صحرایی سیار الزهرا(س) در حوالی ستون 880 در محور کربلا-نجف مستقر شده است و هشت بیمارستان دولتی علاوه بر بیمارستان های خصوصی در خدمت زائران خواهند بود.

الموسوی با بیان اینکه تیم پزشکان با حشد شعبی در محورهای شهر قدیم هماهنگ هستند و این تیم پزشکی وابسته آستان مقدس حسینی هستند و همچنین 55 تیم بهداشتی برای نظارت بر آب آشامیدنی و غذا تعبیه شده اند و 60 تیم واکنش سریع به منظور مقابله با موارد اضطراری بحرانی که ممکن است در طول مسیر پیش بیاید، به حالت آماده باش در آمده اند.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس‌ها در مراکز بهداشتی درمانی عباسیه شرقی، عباسیه غربی، باب بغداد فعال هستند و به تمام داروها، دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی لازم برای مواقع ضروری مجهز خواهند شد.

الموسوی در زمینه هماهنگی و همکاری با وزارت بهداشت و ادارات آن گفت: «وزارت بهداشت این وزارتخانه را به سهمیه های دارویی تقویتی، انواع لوازم پزشکی و پیشگیرانه و آنتی بیوتیک ها خارج از سهمیه ماهانه خود برای حمایت از زائران تجهیز کرده است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی