الجزائر: به هیچ عنوان با رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط نخواهیم داشت


الجزائر: به هیچ عنوان با رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط نخواهیم داشت

نائب رئیس پارلمان الجزایر در گفت و گو با اسپوتینک اعلام کرد که این کشور به هیچ عنوان روابط کشور خود را با رژیم صهیونیستی عادی نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسپوتنیک عربی، موسی خرفی، نائب رئیس پارلمان الجزایر در گفت و گو با شبکه اسپوتینک گفت: حضور رژیم صهیونیستی در شمال آفریقا و تلاش های آن برای عادی‌ سازی روابط با تونس، با هدف مشروعیت بخشیدن به اشغالگری صورت می گیرد.

وی افزود: الجزایر در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقاومت خواهد کرد، حتی اگر در موضع خود تنها بماند.

موسی خرفی اظهار کرد: الجزایر روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی سازی نکرده و نمی کند و این اقدام را به هر قیمتی که باشد نمی پذیرد و در مقابل هرگونه تلاش برای عادی سازی می ایستد، زیرا کشوری است که چندین دهه تحت استعمار قرار داشته و به خوبی از واقعیت دشمن آگاهی دارد.

خرفی تاکید کرد: عادی سازی که بین کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، محدود به سطح دولتی است، در حالی ملت ها با آن موافق نیستند و وجود عادی سازی دولت هایشان را رد می کنند.

وی ادامه داد: ما اسرائیل را جزو کشورهای استعمارگری می دانیم که هیچ گاه نمی تواند بخشی از جهان عرب ما باشد.

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر نیز پیشتر بارها اعلام کرده بود که دست به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد زد و از آرمان های فلسطین حمایت می کند.

رئیس جمهور الجزایر با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین تنها از طریق تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی بیت المقدس قابل حل است، تاکید کرد: کلید خاورمیانه حل مسئله فلسطین است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی