سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری آماده اجرای عملیات عمره هستند


سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری آماده اجرای عملیات عمره هستند

حجت الاسلام والمسلمین نواب در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تصریح کرد: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای اجرای عملیات عمره در زمان مطلوب آمادگی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گزارش مشروحی از بررسی ها و کارشناسی های انجام شده برای از سرگیری سفرهای عمره ارائه کرد.


وی با بیان راهکارها و برنامه های پیشنهادی در خصوص از سرگیری سفرهای عمره ، به بررسی های انجام شده درخصوص اعزام کارگروه ها و عوامل مورد نیاز، پروازها و سرفصل فعالیت های امور عمره اشاره کرد.


در ادامه این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی توصیه هایی در ارتباط با زمان بندی و تعداد ایستگاه های پروازی برای اعزام عمره گزاران ارائه و تصریح کرد: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای اجرای عملیات عمره در زمان مطلوب آمادگی دارند و در انتظار اعلام تصمیمات حاکمیتی در این مورد هستند.


این جلسه با گزارش حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره فعالیت های فرهنگی انجام شده در حج 1402 ادامه یافت.


وی به برگزاری 150 برنامه محفل انس و معرفت، 37 دعای کمیل متمرکز، 24 دعای ندبه متمرکز ، 18 برنامه ویژه مناسبت های خاص ملی و مذهبی، 67 برنامه زیارت دوره ویژه، 104 برنامه مکه شناسی و مدینه شناسی و 47 مخفل انس با قرآن اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش های مختلف و ده ها نشست با خادمان فرهنگی، روحانیون ، معین و معینه ها و مدیران فرهنگی مجموعه ها از دیگر فعالیت های صورت گرفته بوده و برنامه های مشابه نیز جداگانه در ارتباط با زائران اهل سنت در مکه و مدینه برگزار شده است.


درپایان این جلسه، گزارش ستاد مدیریت بحران درحج تمتع 1402 درخصوص نظرسنجی انجام شده از زائران درمورد ارزیابی میزان رضایتمندی از بخش های حمل و نقل، خدمات پزشکی، تغذیه و تدارکات، خدمات فرودگاهی و پرواز، اسکان و... ارائه و تصریح شد که میزان رضایتمندی ازعملیات حج در مجموع نزدیک به 82 درصد بوده است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تهیه اینگونه گزارش ها را در راستای برنامه ریزی های آینده حج مفید ارزیابی و تصریح کرد: این نظرسنجی میزان رضایتمندی اجمالی از فعالیت بخش های مختلف را نشان می دهد که خدمات نقل بیشترین و اسکان کمترین رقم را شامل می شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک