چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران از امروز آغاز می شود


چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران از امروز آغاز می شود

شرفی از برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران از امروز دوشنبه ۲۳ مرداد به مدت ۶ روز در هتل ارم خبر داد.

«سید مهدی شرفی»، رییس اداره امور قرآنی اداره اوقاف و خیریه استان تهران در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران گفت: این مسابقات از امروز دوشنبه 23 مرداد به مدت دو روز در بخش خواهران و به مدت چهار روز ( 26 تا 29 مرداد)در بخش برادران در هتل ارم برگزار می شود.

وی اظهار کرد: فینال قرائت چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران 29 مرداد از ساعت 13 آغاز می شود و بلافاصله بعد از آن هم اختتامیه مسابقات برگزار خواهد شد ضمن اینکه تنها تفاوت این دوره از مسابقات قرآن کریم با سال های گذشته در برگزاری بخش معارف به صورت حضوری و کتبی است.

شرفی با بیان اینکه بیش از 200 نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران شرکت کرده اند، افزود: در بخش خواهران حدود 100 نفر و در بخش برادران حدود 150 نفر در این دوره شرکت کرده اند. با توجه به اینکه این مسابقات یک مسابقات استاندارد است و از مرحله شهرستانی آغاز می شود تا مرحله استانی، کشوری و بین المللی ادامه دارد لذا رده سنی خاصی نداریم و همه شرکت کنندگان از 18 سال به بالا هستند.

رییس اداره امور قرآنی اداره اوقاف و خیریه استان تهران با بیان اینکه نخبگان قرآنی هم در این مسابقات شرکت کرده اند، افزود: چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران با حضور نخبگان قرآنی، اساتید و داوران بین المللی قضاوت می شود.

شرفی بیان کرد: در این دوره از مسابقات همانند سال های گذشته متسابقین خواهر و برادر در رشته های حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و پنج جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی، مدیحه سرایی و هم خوانی همچنین بخش اذان ویژه برادران با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به میزان شرکت کنندگان گفت: در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران از لحاظ کیفی افزایش چشمگیری داشته است. به گونه ای که نفر اول و دوم حفظ کل قرآن کریم با یک صدم اختلاف از یکدیگر حایز کسب رتبه برتر شدند که این امر بیانگر کیفیت بالای این مسابقات است.

رییس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و خیریه استان تهران گفت: اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 29 مرداد ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی خاموشی؛ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

شرفی تصریح کرد: مرحله شهرستانی مسابقات اواخر تیرماه برگزار شد و مرحله استانی هم نیمه دوم مرداد ماه برای استان تهران و رشته معارف هم اواسط مهرماه برگزار می شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به هتک حرمت قرآن کریم، آیا پویش یا برنامه خاصی در این دوره از مسابقات دارید، اظهار کرد: برای نخستین بار تندیس چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران با رویکرد هتک حرمت به قرآن کریم با آیه «یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ» طراحی شده است.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید