زنان باید در خط مقدم جنگ نرم باشند


زنان باید در خط مقدم جنگ نرم باشند

انسیه خزعلی گفت: زنان در جنگ نرم در خط مقدم فرمانده و خط شکن هستند. زنان باید به سلاح معارف و معنویت مجهز شوند تا بتوانند در این جبهه مقاومت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، سومین نشست مطالبه‌گری برگزیدگان مهرواره هوای نو صبح امروز دوشنبه ۱۶ مردادماه با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور برگزار شد.


زنان باید در خط مقدم جنگ نرم
انسیه خزعلی در این مراسم اظهارداشت: امام حسین(ع) دلیل و فلسفه همراه بردن فرزندان و زنان خود به سرزمین کربلا را این چنین بیان می‌فرمایند: خداوند این مهم را رقم زده و رسالتی بزرگ را در قالب اسارت بر دوش حضرت زینب(س) گذاشته است.


وی گفت: افرادی که در سراسر کشور مسؤولیت تبیین و دفاع از حریم هویت و میراث بزرگ معارف اسلامی ما را بر عهده دارند، باید بدانند؛ خانواده در معرض خطر است و دشمن زن و خانواده را نشانه گرفته است. اکنون، مسؤولیت بزرگی برعهده ما و بخصوص محور اصلی خانواده یعنی، بانوان است. اگر چه در جنگ سخت، مردان حضور پررنگ‌تری دارند، اما این زنان هستند که در جنگ نرم در خط مقدم فرمانده و خط شکن هستند. زنان باید به سلاح معارف و معنویت مجهز شوند تا بتوانند در این جبهه مقاومت کنند.


خزعلی خاطرنشان کرد: هیأت‌ها وظیفه کار رسانه‌ای دارند، البته، عده‌ای باید شعار دهند و عده‌ای باید تظاهرات کنند. اما حضور و فعالیت حرفه‌ای هیات‌ها در رسانه امری ضروری است. گاهی در زمان بروز ناهنجاری‌ها و هتک حرمت آمران به معروف و نهی از منکر، هیأت‌ها باید واکنش خوبی داشته باشند که البته فضای مجازی یکی از میدان های این عملیات است.


فرهنگ ابلاغی نیست
خزعلی در ادامه گفت: معاونت زنان، برای روز خانواده، کلان رویدادی را در نظر دارد که برای عملیاتی شدن اهدافش، نیازمند کمک شماست. برای این رویداد، گارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های مشاوره و مهارت افزایی تدارک دیده شده است. رویدادهای فراوانی ذیل این کلان برنامه داریم که با کمک شما می‌تواند در محلات، روستاها و... برگزار شود. البته ما در این زمینه می‌توانیم محتوا را در اختیار شما قرار دهیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: فرهنگ مانند هوای تنفس ماست. این فرهنگ، در سبک زندگی، خود را نشان می‌دهد. خانواده‌ها و گروه‌های مردمی می‌تواند این حرکت را انجام دهند. فرهنگ ابلاغی نیست، بلکه یاد گرفتنی است! جمعیت یکی از چالش‌های بزرگ است که اگر در این سال‌ها برای آن تدارک دیده نشود با یک چالش بزرگ روبرو خواهیم بود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: هیأت‌ها باید در فضای مجازی وارد شوند و کار را تخصصی کند. ما کارهایی انجام می‌دهیم اما امکانات کمی داریم. ما ستاد هستیم و باید مردم به میدان بیایند تا ما حمایت کنیم.


لزوم ایجاد نذرهایی برای در حوزه مادران
وی افزود: ما به هیأت‌ها اعتماد داریم و آن‌ها را بازوی خود برای پیشبرد کارها می‌دانیم. ما الان ویترین دخترانه را راه‌اندازی کنیم تا بتوانند از مجموعه‌ها و شبکه‌های مورد اعتماد، نیازهای خود را برطرف کنند. شما هیأت‌ها نیز در این ویترین عضو شوید و تولیدات خود را در آن قرار دهید.
خزعلی گفت: فرهنگ نذر برای فرزند شیرخوار و کمک مادران به همدیگر که می‌توانند شیر خود را هدیه دهند. از شما درخواست دارم برای مادران فرزندان معلول و هموفیلی، بستری را ایجاد کنید تا یک روز در هفته از فرزندان آن‌ها نگهداری کنید.


هیأت‌ها برای تسهیل ازدواج به میدان بیایند
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور تصریح کرد: هیأت‌ها و گروه‌های مردمی باید بستری ایجاد کنند تا زمینه ازدواج زودهنگام جوانان فراهم شود. باید ظرفیت و بستری ایجاد کرد تا جوانان زودتر ازدواج کنند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو