دغدغه‌های زیست محیطی استان سمنان به رئیس جمهور منتقل می‌شود


دغدغه‌های زیست محیطی استان سمنان به رئیس جمهور منتقل می‌شود

سمنان- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: در نشست شورای عالی محیط زیست کشور، دغدغه‌ها و حساسیت‌های زیست محیطی استان سمنان به رئیس جمهور منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه بعد از ظهر سه شنبه در نشست بررسی وضعیت کریدور میاندشت محل تردد یوزپلنگ آسیایی در استانداری سمنان با بیان اینکه سمنان وضعیت ویژه ای به لحاظ اقلیم محیط زیست دارد، بیان کرد: در نشست شورای عالی محیط زیست کشور، دغدغه‌ها و حساسیت‌های زیست محیطی استان سمنان به رئیس جمهور منتقل خواهد شد.

وی درباره محور میاندشت افزود: کاهش سرعت به میزان ۸۰ کیلومتر در ساعت در محدوده عبور یوز پلنگ ایرانی، از مطالبات جدی سازمان حفاظت از محیط زیست است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه لازم است تا در قالب یک برنامه زمان بندی شده کوتاه، مسائل مرتبط با حوادث تصادف یوز ایرانی در استان سمنان به نحو مطلوب مدیریت و مشکلات برطرف شود، ابراز کرد: در تلاشیم تا استان سمنان را به عنوان یک استان بین‌المللی در خصوص مسائل محیط زیستی معرفی کنیم

استاندار سمنان نیز در سخنانی در این نشست گفت: با توجه به شرایط خاص زیست محیطی استان، پیشنهاد می‌شود جایگاه اداره کل حفاظت از محیط زیست استان به معاونت سازمان محیط زیست ارتقا یابد.

سید محمدرضا هاشمی از اداره کل امور عشایری استان سمنان خواست تا نسبت به ارائه آموزش‌های لازم به دامداران در خصوص حفاظت از یوز اقدام کند و افزود: دستگاه‌های ذی ربط به‌منظور حفاظت از گونه نادر یوزپلنگ آسیایی تمامی اقدامات مورد نیاز اعم از نصب تابلوهای هشدار، خط کشی، علامت گذاری و ارسال پیامک هشدار به رانندگان، در اسرع وقت به انجام برسانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه