یزدی‌ها از خانه خارج نشوند/ استفاده از ماسک در محیط باز ضروری است


یزدی‌ها از خانه خارج نشوند/ استفاده از ماسک در محیط باز ضروری است

یزد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از هم استانی ها خواست برای کاهش اثرات آلودگی هوا بر سلامتشان، از حضور غیرضروری در خارج از منزل خودداری کنند.

محسن میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با توجه به آلودگی هوای استان و تعطیلی برخی از شهرها، مردم استان به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

وی تاکید کرد: گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند، سایر افراد نیز با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

میرزایی همچنین از ورزشکاران خواست در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش نکنند و حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی در شرایط آلودگی و گردوغبار، صورت نگیرد چرا که مضرات و خطرات پیاده‌روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

وی همچنین بر ضرورت کاهش تردد خودروهای شخصی تاکید کرد و افزود: افرادی که به واسطه شغل خود، بیشتر در معرض گردوغبار قرار دارند، توصیه می‌شود در هنگام خارج شدن از منزل از ماسک استفاده کنند و در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، به سرعت به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...