قطع مصرف نان و برنج برای افراد دیابتی خطرناک است


قطع مصرف نان و برنج برای افراد دیابتی خطرناک است

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: قطع مصرف نان و برنج در مبتلایان به دیابت اقدامی نادرست است و حتی امکان دارد اختلالات و عوارض ناشی از دیابت تشدید شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد اسماعیل زاده، با بیان این مطلب که دیابت یک اختلال متابولیک است، عنوان کرد: اختلال در متابولیسم گلوکز یا قند، عملاً همه اندام‌ها و دستگاه‌های بدن را درگیر می‌کند. البته به دلایل مختلف، بعضی قسمت‌های بدن مثل کلیه یا دستگاه قلب و عروق، بیشتر تحت تأثیر این اختلال قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در رژیم غذایی اکثر قریب به اتفاق مردم، بخش عمده‌ای از انرژی از کربوهیدرات تأمین می‌شود و نان و برنج به عنوان منبع غنی از کربوهیدرات محسوب می‌شود اما بعضی مبتلایان به بیماری دیابت، به منظور کاهش قندخون و کنترل بیماری خود، مصرف نان و برنج را به شدت کم و یا حتی قطع می‌کنند.

اسماعیل زاده گفت: بر اساس راهنماهای بالینی و تغذیه‌ای درمان دیابت، بین افراد سالم و مبتلایان به دیابت از نظر مقدار مناسب کربوهیدرات در رژیم غذایی، تفاوتی وجود ندارد. هر چند که توصیه می‌شود بخش عمده کربوهیدرات از انواع کربوهیدرات‌های پیچیده تأمین شود و مصرف قندهای ساده و شیرینی‌ها تا حد ممکن محدود شود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی با توجه به برنامه کلی درمانی (شامل داروهای تجویز شده) باید مقدار دریافت کربوهیدرات را در وعده‌ها و میان وعده‌های غذایی تنظیم کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه