عزاداری حسینی در ادبیات آئینی با زبان‌ها و لهجه‌های ایرانی بسیار غنی است / سنت عزاداری دهه محرم در فرهنگ و جامعه ایران پرورش یافته است


عزاداری حسینی در ادبیات آئینی با زبان‌ها و لهجه‌های ایرانی بسیار غنی است / سنت عزاداری دهه محرم در فرهنگ و جامعه ایران پرورش یافته است

حجت الاسلام رویوران، گفت: اقشار مختلف مردم با حضور گسترده و باشکوه خود در آئین‌های ماه محرم به ویژه عاشورا و تاسوعای حسینی ارادت خود را به خاندان پیامبر (ص) نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام عادل رویوران، امروز (سه‌شنبه ۲۷ تیرماه) در آئین اهتزاز پرچم عزاداری سید و سالار شهیدان که در حاشیه رودخانه اروندرود و با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان شهری آبادان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: عزاداری ماه محرم، نشانه علاقه، ارادات و اشتیاق ملت شریف ایران اسلامی به ویژه مردم شریف و ولایتمدار آبادان به سید و سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان، از اقشار مختلف مردم شهرستان آبادان خواست تا با حضور گسترده و باشکوه خود در آئین‌های ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی ارادت خود را نسبت به خاندان پیامبر اکرم (ص) نشان دهند و افزود: عزاداری حسینی در ادبیات آئینی با زبان‌ها و لهجه‌های ایرانی بسیار غنی است.

وی تصریح کرد: همچنین سنت عزاداری دهه محرم، به ویژه مراسم تاسوعای حسینی در فرهنگ و جامعه ایران که شیفته اهل بیت و اباعبدالله (ع) هستند، پرورش یافته است.

حجت الاسلام رویوران، کربلا، نجف، کاظمین و سامرا را نمایشگاه هنر معنوی و اصیل ایرانی خواند و بیان کرد: صدها سال است که این شهرها با دست‌های عاشق صنعتگران ایران زمین تزئین شده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه ۴۳۳ هیئت عزاداری در ایام محرم مجوز فعالیت در این شهرستان را دریافت کرده‌اند، گفت: ۲۰۰ نفر از مبلغین مذهبی برادر و خواهر که ۱۰ نفر از قم اعزام شدند در دهه اول محرم در تکایا و هیات‌های مذهبی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبادان از کمک ۶ میلیارد ریالی بن خرید سازمان منطقه آزاد اروند به هیات‌های مذهبی خبر داد و بیان کرد: علاوه بر آن نیز هیئت‌های مذهبی جهت دریافت غیر حضوری حواله اقلام غذایی با قیمت تنظیم بازار، می‌توانند در سامانه بیرق خدمات درخواست خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به ارائه شیوه نامه‌های بهداشتی، امنیتی و مسائل تبلیغاتی به مسئولان هیئت‌ها و تکایا، خاطرنشان کرد: برنامه‌های ایم سوگورای در شب‌های دهه اول محرم از بعد از نماز مغرب و عشا تا ساعت ۲۳:۳۰ ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام رویوران، همچنین به فعالیت مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در این شهرستان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در کنار مساجد و حسینیه‌ها ۱۰۰ هیئت در قالب موکب و ایستگاه صلواتی نیز در شهرستان آبادان فعالیت خواهند کرد.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویر جنجال‌ساز از مجری زن سابق صداوسیما در BBC