خطرات نگهداری آبغوره در مقابل نور مستقیم خورشید


خطرات نگهداری آبغوره در مقابل نور مستقیم خورشید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص نحوه نگهداری آبغوره برای اینکه فاسد نشود، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غزاله اسلامیان اظهار کرد: رنگ سبز غوره به دلیل وجود رنگدانه کلروفیل است، وقتی غوره در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد و به انگور تبدیل می‌شود، کلروفیل با رنگدانه‌های کاروتئوئید یا آنتوسیانین جایگزین می‌شود، به همین دلیل وقتی آبغوره را در معرض نور خورشید قرار می‌دهیم تغییر رنگ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر آبغوره را داخل ظرف پلاستیکی در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهیم دما و نور باعث آزاد شدن بیشتر فتالات‌هات و عنصر(Sb)Antimony از بطری به داخل آبغوره می‌شود که خطرات زیادی را متوجه سلامت بدن می‌کند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه با بیان اینکه نور خورشید باعث کاهش مقدار ویتامین C موجود در آبغوره می‌شود تاکید کرد: بهترین روش نگهداری آبغوره، استفاده از ظروف شیشه‌ای کوچک و داخل یخچال است.

اسلامیان توضیح داد: غوره‌ها را تمیز بشویید، بین یک تا دو روز اجازه دهید تا کاملاً خشک شوند و بعد از آبگیری پاستوریزه کرده و ظرف شیشه‌ای را هم داخل آبجوش به صورت افقی بجوشانید تا استریل شده و از کپک زدن آبغوره جلوگیری شود. در نهایت در شیشه‌ها را به طور کامل ببندید و داخل یخچال نگهداری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی