هشدار نارنجی هواشناسی اصفهان درباره ماندگاری توده گردوخاک صادر شد


هشدار نارنجی هواشناسی اصفهان درباره ماندگاری توده گردوخاک صادر شد

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره نفوذ و ماندگاری توده گردوخاک در این استان تا روز دوشنبه ۲ مرداد هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان ساعتی پیش در خصوص نفوذ و ماندگاری توده گرد و خاک با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که از فردا جمعه ۳۰ تیرماه تا روز دوشنبه ۲ مرداد، وزش باد شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای، تداوم فعالیت کانون‌های گردوغبار داخلی در مناطق شرق و شمال استان، خیزش گردوخاک و استمرار کاهش کیفیت هوا و کم شدن شعاع دید پیش‌بینی می‌شود.‌

بر اساس اطلاعیه هواشناسی استان اصفهان، وزش باد شدید و تندباد و گردوخاک شمال، شرق، مرکز و بخش‌هایی از جنوب استان از جمله خوروبیابانک، انارک، چوپانان، نائین، اردستان، ورزنه، زواره، مهاباد، اصفهان، دولت‌آباد، شرق اصفهان، فرودگاه، آران و بیدگل، بادرود، کاشان، نجف‌آباد، زرین‌شهر، نطنز، مبارکه، کبوترآباد، مورچه‌خورت و شهرضا را فرا می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه نسبت به وزش باد شدید در مناطق شرقی و شمالی استان و خیزش گردوخاک، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و احتمال اختلال در تردد در نیمه شمالی و شرقی استان بویژه محورهای مواصلاتی با استان‌های قم، سمنان و یزد هشدار داده و توصیه کرده‌است که هم استانی‌ها بویژه گروه‌های آسیب پذیر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی، زنان باردار و کودکان از تردد و فعالیت در فضای باز طی این مدت خودداری کنند.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان امروز پنجشنبه ۲۹ تیر با میانگین ۱۵۹ برای دومین روز پیاپی در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستو صالحی: امیر تتلو را یک بار در تهران دیدم/ در ترکیه فحشم داد