“فرش با هر سلیقه ای” در فروشگاه بزرگ ایوان فرش


اگر شما سخت پسند هستید واز گذراندن وقت خود در فروشگاه‌های مختلف خسته شده‌اید! خبری نویدبخش برای شما دوستداران فرش داریم. خبر خوب آن است که می‌توانید در ایوان فرش، “فرش با هر سلیقه‌ای” را بیابید. و دیگر نگران آن نباشید که چرا فرش باب میلتان را پیدا...

“فرش با هر سلیقه ای” در فروشگاه بزرگ ایوان فرش

اگر شما سخت پسند هستید واز گذراندن وقت خود در فروشگاه‌های مختلف خسته شده‌اید! خبری نویدبخش برای شما دوستداران فرش داریم. خبر خوب آن است که می‌توانید در ایوان فرش، “فرش با هر سلیقه‌ای” را بیابید. و دیگر نگران آن نباشید که چرا فرش باب میلتان را پیدا نمی‌کنید! به طور کلی باید بگوییم تنوع طرح و نقشه در فرش‌های ایرانی به گونه‌ای است که زبانزد جهانیان است. همچنین فرش‌ها از لحاظ طرح و نقشه در دسته بندی‌های گوناگونی قرار میگیرند که هر کدام ممکن است سلیقه گروهی از افراد باشد. بنابراین اگر بخواهید در خانه فرشی را پهن کنید که طرح و نقشش سرشار از انرژی مثبت و نشاط باشد، باید با طرح‌های گوناگون فرش آشنا شوید و مطابق با سلیقه و دکوراسیون خود از جمله: مدرن، سنتی، کلاسیک، و… مناسب‌ترین طرح را انتخاب کنید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با انواع طرح و نقشه فرش آشنا کنیم.

غرق شویم در دنیای طرح و نقش فرش، شما چه فرشی می پسندید؟

اغراق نیست بگوییم خانه زیباییش را از فرش می‌گیرد. فرش یکی از محصولات دستبافی است که در سطح جهانی شناخته شده است. انواع طرح و نقشه در فرش، بسته به منطقه و فرهنگ تفاوتی دارد و می‌تواند در سبک‌های مختلفی طراحی شوند. انواع طرح و نقوش فرش عبارتند از:

طرح افشان؛ پرطرفدارترین طرح فرش

طرح افشان یکی از محبوب‌ترین فرش‌های ایرانی است که اصولا در همدان بافته می‌شود. در این فرش به نظر می‌رسد نقاش دست خود را از روی کاغذ برنداشته است و گل‌ها با رنگ‌های متنوع به صورت پراکنده و بدون ترتیب در فرش پخش شده‌اند. همچنین این فرش‌ها به دلیل آن که با نخ ابریشم یا پشمی بافته می‌شوند، بسیار نرم و لطیف هستند. اگر دکوراسیون کلاسیک یا مدرن دارید حتما از این طرح فرش برای خانه خود خریداری کنید. فروشگاه ایوان فرش با عرضه مدل‌های بسیاری از طرح افشان توانسته است نظر مشتریان را به صورت قابل توجهی جلب کند. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه حضوری به شعبات و اینترنتی به سایت، جدیدترین مدل‌‌های طرح افشان را با رنگ‌بندی‌های متنوع مشاهده کنید.

“فرش با هر سلیقه ای” در فروشگاه بزرگ ایوان فرش

طرح معروف شاه عباسی

طرح شاه عباسی از معروف‌‌ترین انواع طرح های فرش ماشینی است که به دوران صفویه برمی‌گردد. همچنین این نوع فرش معروف به طرح گل شاه عباسی است. بنابراین در این طرح شاهد نقش‌ و نگار گل‌های متنوع هستید. همچنین طرح‌های این نوع فرش می‌تواند لچک ترنج، افشان، درختی و… باشد. معمولا رنگ هایی که در این طرح به کار می‌رود تیره هستند و از پرکاربردترین آن‌ها میتوان به قرمز، آبی و زرد اشاره کرد.

“فرش با هر سلیقه ای” در فروشگاه بزرگ ایوان فرش

طرح‌ اقتباسی؛ مخصوص خاص پسندان

فرش اقتباسی همانطور که از نامش پیداست به معنای تقلید از طرح‌های سنتی است که ترکیبی از فرش‌های همسایه یا غیر ایرانی می‌باشد. از مشهورترین مدل‌های فرش اقتباسی می‌توان به مدل گولبنی و قفقازی اشاره کرد. بنابراین قیمت پایین‌تری نسبت به فرش‌های محلی دارند و به همین منظور طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین حتما توجه داشته باشید برای خرید فرش اقتباسی حتما به کیفیت و الیاف آن دقت کنید تا خرید خوبی داشته باشید.

“فرش با هر سلیقه ای” در فروشگاه بزرگ ایوان فرش

طرح خشتی؛ سرشار از نشاط

طرح خشتی شامل قاب‌های منظمی است که به صورت مربع‌های پی در پی کنار هم قرار دارند. در این مربع‌ها طرح‌های گل و برگ مختلفی وجود دارد که زیبایی این فرش را چندین برابر می‌کنند. این فرش‌ها به دلیل طراحی منحصر به فردی که دارند برای تمامی محیط ها از جمله:اتاق خواب، آشپزخانه، نشیمن، راهرو و… گزینه خوبی است.

طرح هندسی؛ ساده و مینیمال

فرش‌های طرح هندسی دارای اشکال هندسی مانند: مربع، ستاره، دایره، مثلث و… یا خطوط زاویه دار هستند. به گونه‌ای که هر کدام از آن‌ها قوس خاصی دارند. این طرح‌ها ممکن است با رنگ‌ها و نقش‌های مختلف ترکیب شوند و بسته به سبک و محل قرارگیری ساده یا پیچیده باشند و جذابیت و زیبایی خاصی را به محیط ببخشند. بنابراین اگر شما دکوراسیون مدرن یا کلاسیک دارید پیشنهاد میکنیم با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های فرش مانند ایوان فرش، آیتم تکمیل کننده دکوراسیون خود را خریداری کنید.

“فرش با هر سلیقه ای” در فروشگاه بزرگ ایوان فرش

طرح باستانی یا اسلامی، شاهکار ایرانیان

یکی از انواع طرح فرش، طرح باستانی یا اسلامی است که گویای تاریخ و تمدن اسلام و ایرانیان است. در این نوع فرش، نقشه‌هایی با طرح‌های اسلامی، مانند طرح‌های مسجد، شیشه‌های رنگی، عربی و غیره روی فرش ترسیم شده است. همچنین در برخی از فرش‌ها از طرح‌های الهام گرفته شده از بناهای تاریخی و آثار باستانی از جمله: طاق بستان، تخت جمشید، طاق کسری و… را مشاهده خواهید کرد. این فرش‌ها بیشتر در دکوراسیون‌های محلی و سنتی مورد استفاده قرار میگیرد.

“فرش با هر سلیقه ای” در فروشگاه بزرگ ایوان فرش

کلام آخر

با خواندن این مقاله با انواع طرح و نقشه در فرش آشنا شدید. اگر مدل‌های معرفی شده، “طرح باب میل شما” است، می‌توانید با مراجعه حضوری به شعبات ایوان فرش به راحتی مدل دلخواهتان را خریداری نمایید. اگر امکان خرید حضوری را ندارید نگران نباشید! زیرا سایت اینترنتی ایوان این امکان را برای شما فراهم کرده است تا هر کجای ایران باشید بتوانید محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. فروشگاه ایوان فرش برای همه سلیقه‌ها فرش دارد؛به این معنا که هر سبکی در دکوراسیون خانه خود داشته باشید می‌توانید در ایوان فرش مناسب را انتخاب کنید. نکته حائز اهمیت این است که تنوع هر مدل و طرح آن قدر زیاد است، که هیچکس دست خالی از فروشگاه خارج نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج