رابطه ال کارنیتین و لاغری صورت


ال کارنیتین به دلیل اثراتی که بر متابولیسم بدن دارد منجر به کاهش وزن می‌شود. این مکمل که از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده است، نقش مهمی در تجزیه چربی‌ها ایفا می‌کند. با این که مصرف ال کارنیتین می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن...

ال کارنیتین به دلیل اثراتی که بر متابولیسم بدن دارد منجر به کاهش وزن می‌شود. این مکمل

که از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده است، نقش مهمی در تجزیه چربی‌ها ایفا می‌کند. با این که مصرف ال کارنیتین می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن داشته باشند و در دسته مکمل های کاهش وزن و لاغری قرار می گیرد، اما سوال خیلی از افراد این است که آیا باعث لاغری صورت هم خواهد شد یا خیر؟ در این مقاله قرار است به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

ال-کارنیتین و کاهش وزن

ال کارنیتین و لاغری رابطه مستقیمی با هم دارند. از آنجایی که ال کارنیتین مکمل چربی سوز

نقش حیاتی در متابولیسم لیپیدها دارد، این ترکیب حیاتی ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کند.

رابطه ال کارنیتین و لاغری صورت

در یک آزمایش انجام شده نشان داده شد که مکمل ال‌کارنیتین به طور قابل‌توجهی وزن بدن، شاخص توده بدن و توده چربی را کاهش می‌دهد. در این آزمایش به طور متوسط، افرادی که مکمل ال کارنیتین مصرف کردند، 1.21 کیلوگرم وزن کم کردند، برخی از آن‌ها تا 1.73 کیلوگرم وزن کم کردند و برخی دیگر تنها 0.68 کیلوگرم کاهش وزن داشتند.

رابطه ال کارنیتین و لاغری صورت

قصد کاهش وزن دارید، می‌توانید یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم را دنبال کنید و در یک برنامه ورزشی شرکت کنید. سپس می‌توانید با پزشک خود در مورد مصرف این مکمل مشورت کنید.

منابع غذایی غنی از ال کارنیتین کدام‌اند؟

اگر قصد دارید ال کارنیتین را از غذایی که می‌خورید دریافت کنید، حتما موارد زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

  • گوشت چرخ کرده
  • استیک گوشت گاو
  • گوشت خوک
  • شیر
  • ماهی کاد پخته شده
  • سینه مرغ
  • پنیر چدار
  • نان گندم کامل
  • مارچوبه پخته شده

مصرف یک وعده از این غذاها برای کمک به دریافت مقدار توصیه شده ال کارنیتین برای بدن کافی است.

آیا ال کارنیتین باعث لاغری صورت می‌شود؟

همان‌طور که در مقدمه گفته شد، ذهنیت خیلی از افراد این است که مصرف این مکمل‌ها با لاغری بدن در نهایت باعث لاغری صورت هم خواهند شد. در رابطه با این موضوع باید بگوییم که ال کارنیتین به صورت مستقیم بر چربی‌های صورت تاثیر ندارد که باعث کاهش چربی صورت شود.

ال کارنیتین بر روی چربی کلی بدن تاثیر می‌گذارد و فرد بسته به ژنتیک خود(که از کجا چربی را از دست دهد) ممکن است در پی چربی‌سوزی و لاغری، چربی صورت خود را نیز از دست دهد؛ اما در کل چون کاهش وزن ناشی از ال کارنیتین زیاد نیست تاثیر محسوسی بر چربی صورت ندارد.

رابطه ال کارنیتین و لاغری صورت

با این حال، برخی از استراتژی ها ممکن است به کاهش چربی صورت کمک کند. نکاتی شامل انجام دادن تمرینات صورت، خواب کافی، نوشیدن آب بیشتر و ایجاد تغییرات در رژیم غذایی در کاهش چربی صورت مفید هستند. خواب کافی می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند و این موضوع در نهایت باعث کاهش میزان چربی ذخیره شده در صورت خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد رابطه ال کارنیتین و لاغری صورت صحبت کردیم. همان‌طور که گفته شد خیلی از افراد در زمان خرید این مکمل این نگرانی را دارند که درگیر اتفاقاتی مانند لاغری صورت شوند؛ با این که در این مقاله توضیح دادیم که این مصرف این مکمل باعث کاهش لاغری بدن خواهد شد و در نهایت ممکن است باعث کاهش صورت هم شود. بهترین راه برای پیشگیری و کاهش چربی صورت، حفظ وزن متوسط است. افراد می‌توانند با تغییر رژیم غذایی، ورزش منظم و خواب مناسب به این مهم دست یابند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش و سلامتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی