امکان استفاده از دارایی‌های دیجیتال و NFT در برنامه‌ها و بازی‌های گوگل‌پلی فراهم می‌شود


امکان استفاده از دارایی‌های دیجیتال و NFT در برنامه‌ها و بازی‌های گوگل‌پلی فراهم می‌شود

گوگل قصد دارد تغییراتی در سیاست‌های فروشگاه برنامه‌ی خود ایجاد کند که امکان استفاده از دارایی‌های دیجیتال توکن‌شده و NFT را فراهم خواهد کرد.

جوزف میلز، مدیرمحصول گوگل اعلام کرد این شرکت سیاست‌های فروشگاه برنامه‌ی خود را به‌روزرسانی کرده تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد دارایی‌های دیجیتالی مثل NFTها را از طریق فروشگاه گوگل‌پلی با برنامه‌ها و بازی‌های خود ادغام کنند.

گوگل به‌عنوان بخشی از تغییرات خط‌مشی خود اعلام کرده که برنامه‌ها باید درمورد دارایی‌های دیجیتالی توکن‌شده، با کاربران شفاف باشند و توسعه‌دهندگان نمی‌توانند هرگونه درآمد بالقوه از فعالیت‌های بازی و معاملات را تبلیغ کنند یا آن‌ها را جذاب جلوه دهند.

برنامه‌هایی که با سیاست‌های گوگل پلی در شرط‌بندی، بازی و مسابقات با پول واقعی مطابقت ندارند، امکان دریافت پول برای برنده‌شدن دارایی‌هایی مثل NFT را نخواهند داشت. میلز می‌گوید: «تغییرات جدید شامل ارائه‌ی مکانیزم‌هایی برای دریافت اقلام تصادفی مبتنی‌بر بلاک چین از خریدهایی مثل جعبه‌‌های مهمات و تجهیزات است.»

این محدودیت‌ها به‌طور بالقوه می تواند از فریب‌خوردن افراد تازه‌وارد به حوزه‌ی NFT جلوگیری کند زیرا برنامه‌ها و بازی‌ها امکان استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی گول‌زننده مثل پول‌دار شدن یک‌شبه را ندارند.

میلز خاطرنشان کرد: «این تغییر جدید همچنین به برنامه‌ها و بازی‌های گوگل‌پلی اجازه می‌دهد ازطریق ارائه‌ی پاداش‌های منحصر‌به‌فرد NFT در بازی‌های معمولی که کاربران قبلاً در آن‌ها آیتم‌هایی به‌دست آورده‌اند به افزایش وفاداری افراد کمک کنند.»

گوگل پیش‌بینی می‌کند کاربران در اواخر تابستان سال جاری، تجربه‌ی استفاده از دارایی‌های دیجیتال توکن‌شده و NFT‌ درون‌برنامه‌ای و درون‌بازی‌ را مشاهده خواهند کرد.

مت ویلیامسون، مدیر ارشد مهندسی ردیت اعلام کرد این شرکت که از قبل در زمینه‌ی ارائه‌ی کیف پول رمزارز و آواتارهای NFT موفقیت‌های چشم‌گیری به‌دست آورده، به گوگل کمک خواهد کرد تا تغییرات جدید فروشگاه برنامه‌اش را بهتر اعمال کند.

تِک‌کرانچ می‌نویسد، گوگل‌پلی در آینده قصد دارد برای بهبود پشتیبانی از برنامه‌های مبتنی‌بر بلاک چین با شرکای تجاری خود، همکاری کند.

درحالی‌که گوگل سیاست‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند، یکی از فروشگاه‌های بزرگ برنامه یعنی اپ‌استور اپل، همچنان بدون تغییر باقی مانده است. به‌طور کلی اپل با اعمال هزینه‌های اضافه برای فروش NFT، موضع محتاطانه‌ای درمورد اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال اتخاذ کرده و اکثر سازندگان NFT با‌ این تصمیم موافق نیستند.

اپل ماه اکتبر اعلام کرد برنامه‌ها می‌توانند امکاناتی مثل مشاهده‌، انتقال، ساخت و فهرست کردن NFT را به کاربرانشان ارائه دهند. البته قوانین غول فناوری اهل کوپرتینو امکان دسترسی به امکانات بیشتر ازطریق NFT را نمی‌دهد. اگرچه برنامه‌ها می‌توانند امکاناتی مثل مرور مجموعه‌های دیگران را ارائه کنند، اما قادر به نمایش پیوندهای خارجی، دکمه یا فراخوان برای خرید NFT نیستند. کاربران فقط می‌توانند توکن‌های غیرقابل معاوضه را از طریق سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل و طبق دستورالعمل‌های رسمی این شرکت، خریداری کنند.

این احتمال وجود دارد اپل در آینده برای رشد بیشتر در دنیای بلاک چین و مطابقت با موقعیت روبه‌رشد گوگل، تغییراتی در سیاست‌های اپ‌استور ایجاد کند.

منبع: زومیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی