چطور بهترین آموزشگاه زبان را در شهر خود پیدا کنیم؟


چطور بهترین آموزشگاه زبان را در شهر خود پیدا کنیم؟

آیا به دنبال یک آموزشگاه زبان خوب هستید و نمی‌توانید آن را پیدا کنید؟ آیا در بسیاری از آموزشگاه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی تلاش کرده‌اید و موفق نبوده‌اید؟ آموزشگاه زبان خوب چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بیشتر ما به نوعی درگیر یادگیری زبان هستیم. ما ممکن است انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی یا زبان دیگری را برای یادگیری و ادامه تحصیل در آن رشته انتخاب کنیم. هر یک از ما روش منحصر به فرد خود را برای یادگیری این زبان داریم.

برخی از ما خودآموزی یا Self-study را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و برخی از ما از نرم افزارها و روش‌های دیگری استفاده می‌کنیم. اما بیشتر ما می‌دانیم که کلاس درس و شرکت در یک آموزشگاه زبان خوب می‌تواند تاثیر زیادی در یادگیری شما داشته باشد. با این حال سوال اینجاست که برای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان اصفهان چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

یک آموزشگاه زبان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

به نظر من بهترین آموزشگاه‌ها حرفه‌ای‌ترین آموزشگاه‌ها هستند. این حرفه‌ای بودن در نوع کلاس، روش تدریس، دکوراسیون، امکانات و حتی چیدمان صندلی‌ها خلاصه می‌شود. شاید باورتان نشود، اما نحوه برخورد متفاوت با مسئولان ثبت نام یک آموزشگاه زبان خوب را نیز تعیین می‌کند. اما در میان 100 موسسه زبان، تعداد انگشت شماری از آنها عناصر استاندارد و فضای خاص‌تری را برای افراد ایجاد می‌کنند.

چطور بهترین آموزشگاه زبان را در شهر خود پیدا کنیم؟

هدف موسسه زبان چیست؟

هر آموزشگاه زبان با هدفی ساخته می‌شود، اگر اهداف مادی برتر از اهداف معنوی یک سازمان باشد، کیفیت زیر صفر خواهد بود، بنابراین به یکی از عناصر متمایز یک موسسه زبان حرفه‌ای دست یافتیم.

نظرات دیگران را در مورد آموزشگاه زبان جویا شوید

یکی از راه‌های آسان برای یافتن بهترین آموزشگاه زبان این است که از تجربیات دیگران در کلاس‌های زبان بپرسید. به عنوان مثال، اگر تعداد بیشتری از افراد در مورد اعتبار و حرفه‌ای بودن یک معلم زبان موافق باشند، تقریباً می‌تواند نتیجه مثبتی باشد.

شرکت در دوره‌های کوتاه مدت در موسسه زبان

یکی از راه حل‌های پیشنهادی ما ثبت نام یک ترم در آموزشگاه زبان انتخابی، سنجش خود در مدت زمان کوتاه، نحوه برخورد با کادر آموزشی، استاد، میزان توانایی پاسخگویی به سوالات و هر مسائلی که مهم است در نظر بگیرید.

یکی از مشکلات انتخاب موسسه زبان عدم تطابق دانش واقعی استاد با آنچه در روز اول ثبت نام و برگزاری کلاس به نمایش گذاشته شده است به نظر می‌رسد. بسیاری از موسسات زبان برای اینکه زبان آموز از ادامه ترم بعد و پرداخت شهریه دلسرد نشود، بدون در نظر گرفتن سطح واقعی افراد، آنها را به سطوح بالاتر سوق می‌دهند. در نتیجه زبان أموزان با چیزی غیر از سطح واقعی مراحل شکست را طی می‌کنند.

ارائه مشاوره صحیح توسط موسسه زبان

باید هوشمندانه عمل کرد، متاسفانه یک سری آموزشگاه‌های زبان فقط جنبه مادی را نگاه می‌کنند و اکثرا مشتری‌ها را مثل کارت بانکی می‌بینند! صرف نظر از اینکه انسان چقدر زبان می‌فهمد، به فکر ظرفیت کلاس هاست، البته باید مسائل اقتصادی را هم در نظر گرفت که گروهی را درگیر می‌کند، اما دلیل نمی‌شود که سطحی به دانش آموزان نگاه کرد.

ایجاد فضای دلنشین در آموزشگاه زبان

دکوراسیون به انسان انگیزه می‌دهد و شاید نظر شما را جلب می‌کند، مدیری که برای مجموعه خود برنامه ریزی کرده و نسبت به همه کارها نجیب است، حتی در موارد تعیین سطح نظارت لازم را به خرج می‌دهد و به طور کلی مسائل را تحلیل می‌کند. این امکان دریافت بازخورد خوب را فراهم می‌کند.

فریب استفاده از اساتید خارجی را نخورید

تعدادی از موسسات زبان برای تمرکز بر زبان‌ها زبان آموزان را تحت عنوان «استاد بین المللی یا انگلیسی زبان» جذب می‌کنند، اما این تمام ماجرا نیست. تصور کنید شما به عنوان یک فارسی زبان در موسسه‌ای در خارج از کشور زبان فارسی تدریس می‌کنید، چقدر از قواعد و نکات ظریف نظام ادبیات فارسی آگاهی دارید؟! پس نتیجه می‌گیریم که با دیدن هر فرد انگلیسی زبان نمی‌توانیم مهری بزنیم

محیط آموزشگاه

آرامش محیط آموزشگاه در زمان تدریس نیز مهم و ضروری است، اگر آموزشگاه نتواند آرامش شما را در حین مطالعه و یادگیری فراهم کند قطعا نمی‌تواند نتایج آموزشی خوبی برای شما داشته باشد.

در هنگام ثبت نام به راحتی می‌توانید این موضوع را مشاهده کنید و در طول کلاس‌ها نظم و آرامش کلاس در زمانی که استاد در حال تدریس است به راحتی تشخیص داده می‌شود. در این صورت محدوده سنی زبان آموزان نیز می‌تواند مهم باشد.

برخی از آموزشگاه‌ها برنامه ریزی زمانی متفاوتی را برای سنین مختلف در نظر می‌گیرند یا مکان آموزشی خود را متفاوت از سایرین می‌دانند. به عنوان مثال، انرژی بالای کودکان و نوآموزان کلاس‌های آنها را پر سر و صدا می‌کند و کنترل و حفظ نظم در آنها دشوار است. آموزشگاه‌ها معمولاً باید تدابیری بیندیشند تا این اختلال و سردرگمی اجتناب ناپذیر اختلالی در روند یادگیری دیگران به ویژه زبان آموزان بزرگسال ایجاد نکند.

امکانات موجود در آموزشگاه

امکاناتی که آموزشگاه زبان در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد می‌تواند یکی از معیارهای انتخاب آموزشگاه زبان خوب باشد. با پیشرفت تکنولوژی و حرکت انسان به سمت مدرن شدن، استفاده نکردن از ابزارهای مدرن و به ویژه امکانات آموزشی یک نقص محسوب می‌شود.

چطور بهترین آموزشگاه زبان را در شهر خود پیدا کنیم؟

آموزشگاه‌های زبان خوب تمامی امکانات آموزشی لازم را در اختیار معلم و زبان آموز قرار می‌دهند تا کارایی و اثربخشی آموزشی افزایش یابد و در محیطی سودمندتر و هدفمندتر، تعامل مناسب بین دانش آموز و معلم در زمینه یادگیری زبان برقرار شود.

شاید در گذشته آموزش زبان انگلیسی با نشانگر، تخته و مقداری کاغذ آسان بود، اما اکنون فناوری این فرآیند را سریعتر و کارآمدتر کرده است. آموزشگاه‌های زبان نیز با ارائه امکانات می‌توانند این روند را تسهیل کنند.

در هنگام ثبت نام به امکانات آموزشی و به خصوص امکانات دیجیتال آموزشگاه توجه کنید و در صورت مشاهده با توجه به نیاز آموزشی مراحل را ادامه دهید. اگر نمی‌توانید با امکانات آموزشی آنجا ارتباط برقرار کنید، هیچ الزامی برای اقامت در آنجا وجود ندارد.

سخن پایانی

راز موفقیت در آموزش و یادگیری زبان صحیح و مفید انتخاب یک آموزشگاه زبان خوب است، آموزشگاه زبان می‌تواند تاثیر بسزایی در یادگیری و انگیزه و اراده شما در یادگیری داشته باشد.

قطعا آموزشگاهی با محیط نامناسب، بی نظم و شلوغ هرگز نمی‌تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد. بنابراین باید به محیطی که در آن درس می‌خوانید توجه کنید و همچنین سعی کنید آموزشگاهی را انتخاب کنید که با زمان مفید یادگیری شما همخوانی داشته باشد، یعنی در زمان‌هایی که پتانسیل یادگیری بالایی دارید بتوانید در کلاس حاضر شوید.

از طرفی برای اینکه بتوانید در محیطی مدرن با انواع ابزارهای یادگیری زبان بیاموزید، بهتر است آموزشگاهی را انتخاب کنید که امکانات آموزشی و به خصوص امکانات آموزشی دیجیتال مطابق با آنچه در ذهن دارید باشد. مواردی مانند خروجی آموزشگاه و کارنامه‌ای که در طول سال‌های فعالیت خود داشته یا معلمانی که در آنجا تدریس می‌کنند نیز موارد مهمی هستند که باید به آنها توجه کنید.

با رعایت این موارد می‌توان با اطمینان گفت که از آموزشگاهی که زبان را در آن یاد می‌گیرید نتایج خوبی خواهید گرفت؛ برای اینکه بتوانید بهترین مدارس و آموزشگاه‌های شهر خود را پیدا کنید، همکلاسی پدیا یک انتخاب ایده‌آل برای شماست، همین حالا به این سایت سر بزنید و لیست بهترین موسسات آموزشی را در محل زندگی خود ببینید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی