طرز تهیه دمپختک سیب زمینی یک غذای راحت و خوشمزه ایرانی


طرز تهیه دمپختک سیب زمینی بسیار ساده بوده و شما می توانید در این بخش با یک دستور تهیه از این غذا آشنا شوید. این نوع پلو دارای مواد مغذی است.

دمپخک یک نوع پلو کته ای با مخلفات است که شما می توانید با دستور تهیه ساده ای آن را آماده کنید. در این بخش نیز طرز تهیه دمپختک سیب زمینی قرار داده شده است که شما علاقه مندان با آن آشنا می شوید.

تهیه انواعی از پلوها کار ساده ای است. شما می توانید در لینک نیز با طرز تهیه شوید پلو و پتله پلو آشنا شوید. این دمپختک ها روش تهیه ساده ای دارند.

طرز تهیه دمپختک سیب زمینی یک غذای راحت و خوشمزه ایرانی

مواد اولیه:

  • برنج: ۲ پیمانه
  • پیاز: ۱ عدد
  • سیب زمینی: ۱ عدد
  • روغن: به میزان لازم
  • زردچوبه: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم
  • گوجه فرنگی: ۱ عدد

طرز تهیه دمپختک سیب زمینی:

تهیه این نوع دمپختک کار ساده ای است. شما باید ابتدا برنج را به مدت ۲۰ دقیقه خیس کنید. برای اینکه پخت برنج بهتر شود، می توانید برنج را تا ۲ ساعت نیز خیس نمایید. حالا یک عدد سیب زمینی بزرگ را به صورت نگینی خرد نمایید. بهتر است تا سیب زمینی ها را به صورت درشت نگینی کنید.

طرز تهیه دمپختک سیب زمینی یک غذای راحت و خوشمزه ایرانی

حالا در این بخش نیز باید پیازها را به صورت نگینی برش دهید. پیازها را درون قابلمه ای به همراه مقداری روغن تفت داده و بعد از اینکه پیازها سرخ شد، مکقداری نمک زده و سیب زمینی های نگینی شده را درون آن تفت دهید. بعد از سرخ شدن سیب زمینی ها باید گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید.

زمان دهید تا کمی گوجه فرنگی ها نرم شده و تغییر رنگ دهد. حالا به اندازه پیمانه های برنج آب درون قابلمه ریخته و یک لیوان هم بیشتر بریزید. بهتر است تا از آب جوشیده استفاده نمایید. برنج را درون قابلمه ریخته و زمان دهید تا کمی نرم شده و آب آن کمی کشیده شود.

روی برنج را دو تا سه سوراخ با قاشق ایجاد کنید. یک دمکنی روی ان قرار داده و زمان دهید تا برنج پخته شود. زیر حرارت را ملایم کرده و اجازه دهید تا برنج با حرارت ملایم طبخ شود. روی برنج را هم می توانید، مقداری روغن بریزید تا خوشمزه تر شود.

طرز تهیه دمپختک سیب زمینی یک غذای راحت و خوشمزه ایرانی

در این مرحله از طرز تهیه دمپختک سیب زمینی برای این برنج می توانید از مقداری روغن حیوانی هم استفاده کنید. افزودن اندکی روغن حیوانی در این برنج موجب شده تا برنج شما درشت تر شده و حالت چسبندگی نداشته باشد. این برنج را با ترکیبات فوق العاده دیگر مانند گوشت چرخی هم می توانید، تهیه کنید.

برای این دمپختک می توانید از برنج ایرانی و برنج های پاکستانی نیز استفاده کنید. در صورتی که احساس می کنید که برنج شما کمی درشت است، می توانید از یک پیمانه دیگر آب هم استفاده کنید. افزودن آب موجب شده تا برنج شما کمی نرم تر شود.

این پلو را می توانید در کنار ماست و انواع ترشی ها سرو کنید. اهمیت این نوع پلوها به دلیل وجود مواد مغذی برنج درون ان می باشد. در این روش چون برنج آبکش نمی شود اغلب خاصیت های بیشتری از برنج در مواد باقی می ماند به ویژه برنج های ایرانی که طبیعی بوده و پخت بهتری دارند. شما با این شیوه می توانید انواعی دیگر از دمپختک های دلخواه را نیز تهیه کنید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع پلو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...