طرز تهیه حلوای دارچینی خوشمزه و خوش طعم


حلوای دارچینی یکی از حلواهای مجلسی با طعم و رنگی جذاب می باشد که شما با استفاده از چند مواد ساده اولیه می توانید آن را به راحتی و خوشمزگی در خانه تهیه کنید.

حلوا نوعی شیرینی و یا دسر سنتی است که با طعم های مختلفی تهیه می گردد. معمولا حلوا برای ماه رمضان و مراسم غزاداری استفاده می شود. همانطور که می دانید حلوا انواع مختلفی مانند حلوای دارچینی، حلوای هویج و ساده دارد. طرز تهیه حلوای دارچینی در این مطلب قرار دارد.

حلوای کاراملی و حلوای آلبالو یکی از دیگر حلوا های متفاوت هستند که با کلیک بر روی لینک می توانید طرز تهیه این حلوا ها را مشاهده کنید. برای تزئین حلوای دارچینی از قاشق و یا پشت چنگال استفاده کنید. برای تزئین می توان عکس هایی که در این پست قرار گرفته را مشاهده کنید.

طرز تهیه حلوای دارچینی خوشمزه و خوش طعم

مواد لازم

  • کره ۲۵ گرم
  • شکر ۲ لیوان
  • روغن مایع ۲ لیوان
  • آرد سفید و یا گندم ۴ لیوان
  • آب ۲ لیوان و نیم
  • دارچین ۲ قاشق مرباخوری پر
  • پودر زعفران ۱/۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه حلوای دارچینی خوشمزه و خوش طعم

طرز تهیه حلوای دارچینی مجلسی

ابتدا برای تهیه حلوای دارچینی مجلسی، یک قابلمه مناسب بردارید و در آن ۲ و نیم لیوان آب و ۲ لیوان آب را مخلوط کنید. سپس بر روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا شکر ذوب شده و آب به دمای جوش بی آید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید

در ادامه یک تابه مناسب و بزرگ بردارید و آرد را در آن ۳ بار الک کنید. پس از الک کردن گاز آن را بر روی حرارت مناسب قرار دهید. مرتب هم بزنید تا آرد تغییر رنگ پیدا کند و برای تغییر رنگ پیدا کردن به زمانی حدود ۲۵ الی ۳۰ دقیقه نیاز دارید. از روی حرارت بردارید.

در این مرحله پس از تغییر رنگ آرد را مجددا یک بار الک کنید و در همان تابه بریزید. حال کره و روغن را به تابه بی افزایید و حدود ۱۰ دقیقه تفت دهید تا رنگ حلوا تیره تر شود. سپس دارچین را به حلوا اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا کل حلوا یکدست شود.

شهد به دست آماده از آب و شکر را به آرامی به حلوا اضافه کنید و در حین اضافه کردن آن را هم بزنید تا حلوا جمع شود و به تابه نچسبد. در حین داغ بودن حلوا را درون ظرف مورد نظر بکشید و با استفاده از قاشق آن را تزئین کنید. نوش جان

طرز تهیه حلوای دارچینی خوشمزه و خوش طعم

برای تزئین این حلوای متفاوت و خوشمزه می توان از گل محمدی خشک شده هم استفاده کرد که بستگی به سلیقه شما دارد. برای مشاهده انواع حلوا های خوشمزه و متفاوت بر روی لینک قرار گرته شده در مطلب کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع حلوا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله نظامیان اسرائیلی به دانش‌آموزان