آموزش پتینه کاری


آموزش پتینه کاری

هنر زیبا و کهن پتینه کاری گرچه منشایی در خارج از کشور دارد اما در ایران به خصوص در سال های اخیر به سرعت رشد داشته و طرفداران زیادی را جذب خود کرده است. نکته مهمی که وجود دارد درآمد قابل توجهی است که از آموزش پتینه کاری عاید پتینه کار حرفه ای...

هنر زیبا و کهن پتینه کاری گرچه منشایی در خارج از کشور دارد اما در ایران به خصوص در سال های اخیر به سرعت رشد داشته و طرفداران زیادی را جذب خود کرده است. نکته مهمی که وجود دارد درآمد قابل توجهی است که از آموزش پتینه کاری عاید پتینه کار حرفه ای میشود. اما این تنها دلیل ایجاد جاذبه در این هنر قدیمی و چشمگیر نیست با ما همراه باشید تا درباره پتینه و پتینه کاری بیشتر بدانیم:

پتینه کاری چیست:

هنر زیبا و خلاقانه ی جلوه بخشیدن به اشیاء بی جان از راه ایجاد نمایی کهنه و فرسوده است. منشا این هنر ابتدا ایتالیا و سپس ترکیه بوده. این هنر بعد از ایجاد حس خوشایند و مقبولیت عمومی در سراسر جهان و سپس در ایران رواج پیدا کرد. ترفندها و روش های بسیاری در هنر پتینه کاری وجود دارد که میتواند چشمان هر بیننده ای را خیره و عاشق طرح و اصالت خود کند. همین زیبایی خیره کننده در طرح ها و نقوش پتینه که توسط پتینه کار حرفه ای ایجاد میشود؛ باعث شده تا افراد زیادی برای آموزش پتینه کاری حتی بدون داشتن کوچکترین زمینه ای از هنر داوطلب شوند . اکنون نیز بعد از گذشت سال ها این هنر مجددا در ایران در حال رشد است طوری که افراد زیادی برای خرید و اجرای طرح های پتینه هنری مبالغ هنگفتی را پرداخت میکنند.

پتینه کار حرفه ای چه شخصی است

در مجموع پتینه کار حرفه ای یک یا گروهی از افراد است که بتواند طرح های پتینه را روی دیوار، سقف، چوب ، سفال، شیشه و ایینه و.. با مهارت تمام به اجرا بگذارد. و اما کاربردهای هرکدام از این پتینه ها در چه مواردی است:

پتینه روی چوب

آموزش پتینه روی چوب یکی از جذاب ترین آموزش های سال های اخیر است. بازار پسندی این نوع پتینه اخیرا در بین ایرانیان نیز دیده شده. ایجاد طرح های خلاقانه و زیبا با صرف هزینه ای کم و استفاده از وسایلی مانند لاک الکل، روغن، اکریلیک، شاپان روی مبل، کمد، بوفه و تمامی وسایل چوبی منزل و حتی اشیا چوبی همان پتینه روی چوب است. بهره گیری از طرح های خلاقانه و متدهای زیبا برای بازار پسندی و جذابیت بیشتر وسایل و ادوات چوبی بسته به مهارت و هنر دست هر پتینه کار متفاوت است و این همان چیزی است که تجربه در ایجاد آن بسیار موثر است.

گروه هنری الهه پیروز یکی از قدیمی ترین و حرفه ای ترین گروه های پتینه است که از سال ۱۳۹۴ خلاقانه ترین طرح ها و نقوش را در قالب پتینه در داخل و خارج از کشور اجرا کرده است.

پتینه ایتالیایی

یکی از اصیل ترین و زیبا ترین هنرهای پتینه که مشخصا با توجه به نام آن از کشور ایتالیا نشات گرفته است. پتینه ایتالیایی نوعی نقاشی و رنگ آمیزی مصنوعی محیط اطراف است. این نوع پتینه خود به تنهایی روش های متنوعی برای اجرا روی سطوح دارد: ۱- بافت ماسه ای یا بافت شنی یا بافت سوواهلی ۲- بافت مخملی یا ولوت ۳- بافت کالچه یا برجسته ۴- بافت اکسید ۵- بافت اِستاکو

یکی از حرفه ای ترین گروههای نگارنده پتینه ایتالیایی در ایران گروه پتینه و نقاشی الهه پیروز است. تجربه بالا و پروژه های موفق داخلی و خارجی دلیل مهارت و تبحر بالای این گروه تهرانی است. شما با مراجعه به وبسایت پتینه و نقاشی الهه پیروز میتوانید تمامی نمونه کارهای پتینه ایتالیایی الهه پیروز را مشاهده کنید.

آموزش پتینه کاری

پتینه کهنه کاری

ایجاد طرح های کهنه نما و فرسوده با استفاده از لایه های رنگ، قلم مو و.. بر روی درب ها، مبلمان ، اشیاء فلزی مانند مس، برنج و برنز و مانند این ها نوعی پتینه کهنه کاری است. این نوع پتینه بسیار مورد پسند و علاقه کلاسیک کاران و علاقمندان به دیزاین و دکوراسیون فضای داخلی منزل است.

نمونه هایی از طرح های پتینه کهنه کاری گروه الهه پیروز

آموزش پتینه کاری

پتینه طرح سنگ

طرح های بسیار جالب و باورنکردنی سنگ بر روی سطوح مختلف که همزمان نیاز به مهارت، خلاقیت و تجربه اجرایی بسیار بالا دارد از دیگر هنرهای دست گروه الهه پیروز است. این گروه با اجرای پتینه طرح سنگ با استفاده از سنگ های تراورتن ، امپرادور و سنگ مرمر توانسته است نمونه کارهای زیبایی در لابی ساختمان های لوکس، دیوار راه پله ها، ستون ها، سقف ها و.. ایجاد کند.

نمونه کارهای طرح سنگ گروه الهه پیروز

آموزش پتینه کاری

پتینه ورق طلا و ورق نقره

ایجاد پوشش و لایه نازک از طلا و نقره بر روی اشیا، وسایل و گچبری های منزل که در عین جلا و درخشش نمایی زیبا و چشم نواز ایجاد میکند پتینه کاری با ورق طلا یا نقره نام دارد. در صورتی که بخواهید از درخشش طلا و نقره روی وسایل بکاهید و نمایی کهنه به آن اضافه کنید میتوانید از مخلوط رنگ های تیره نیز در آن استفاده کنید. با توجه به نوع و عیار ورق طلا این طرح میتواند قیمت های اجرای مختلفی داشته باشد و در صورتی که در اجرای آن مجرب و خلاق باشید منبع درآمد بسیار خوبی برای آینده کاری یک پیتنه کار خواهد بود.

آموزش پتینه کاری گروه هنری الهه پیروز

برای اجرای هنر زیبای پتینه، تعداد بسیاری روش و ترفند وجود دارد. از دیگر نمونه های بازار پسند و جذاب پتینه عبارتست از :

پتینه ابزار ، پتینه میکروسمنت، پتینه اسفنجی، پتینه رنگ روغنی که در این بخش مجال پرداختن به تمام زیبایی ها و مزایای اجرای آنها وجود ندارد. هر ساله افراد زیادی با آموزش و فراگیری هنر پتینه و نقاشی دیواری وارد بازار کار ایران میشوند.

به درخواست هنرجویان و علاقمندان به هنر، گروه هنری الهه پیروز نیز از سال ۱۳۹۵ شروع به راه اندازی آموزش های حضوری و مجازی در این زمینه کرد. اگر چنان چه شما نیز از علاقمندان به دنیای بی انتهای هنر به خصوص پتینه کاری هستید پیشنهاد میکنیم با آموزش های هنرمندان گروه پتینه و نقاشی الهه پیروز همراه باشید.

سرفصل های آموزش حرفه‌ای پتینه کاری

در جلسات آموزش پتینه زیر نظر اساتید برتر مواردی شامل شناخت متریال، شناخت زیر سازها، ورق طلا بلوکه، ورق طلا استیکر، ورق طلا ابزار، چینی کاری، پتینه ایتالیایی، کالچه، مارکو پولو، ولوت، کهنه کاری، پتینه ابزار، صدفی کاری، کار با پودر طلا، استخوانی، طرح چوب، پتینه روغنی، پتینه برجسته، فیکساتیو مقدماتی، فیکساتیو پیشرفته، آبکاری، تاثیر مواد برهم، طرح سنگ مرمر، پتینه مرجانی، بافت سازی، تاچ، طرح آجر، کالرواش، سیاه قلم کاری، استاکو، میکروسمنت و لندن کاری بطور کامل آموزش داده می‌شود.

تمام آموزش ها از صفر تا صد میباشد و شما بدون داشتن هیچ دانش و مهارت اولیه میتوانید فرابگیرید و به درآمد برسید.

مزایای آموزش پتینه کاری استاد الهه پیروز

تمامی کلاس های گروه استاد الهه پیروز به صورت عملی و پروژه محور میباشد و هنر جو از ابتدا وارد فضای کاری – کارگاهی خواهد شد.

در کنار شناخت تمامی متریال ها گروه، مواد و ابزارها را دراختیار تمامی هنرجویان قرار میدهند تا در عین این که فضای کار برای آن ها ملموس تر شده هنر جو نحوه استفاده از به روز ترین متریال و ابزارهای پتینه کاری را نیز فرا بگیرد.

یکی از جذاب ترین بخش دوره آموزشی VIP پتینه کاری گروه الهه پیروز اعطای مدرک فنی حرفه ای است که در سال ۱۳۹۷ موفق به کسب اجازه آن از وزارت تعاون شدند. این مدرک قابل ترجمه بوده و در کنار مهارت های عملی که فرا میگیرید سندی برای ارتقا رزومه کاری شما در داخل و خارج از کشور میباشد.

گروه هنری پیروز از سال ۱۳۹۴ سعی داشته تا با اجرای بهترین و به روزترین متدهای طراحی روی سطوح ضمن جلب رضایت مشتریان خود، با شناساندن هنر پتینه به مردم داخل ایران زمینه و بستر مناسبی را برای آموزش و آشنایی کلیه علاقمندان با این هنر ارزنده فراهم آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه